reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© asml
Przemysł elektroniczny |

ASML: popyt przewyższa podaż

– Nadal widzimy, że zapotrzebowanie na nasze systemy jest wyższe niż obecne zdolności produkcyjne – mówi prezes i dyrektor generalny ASML Peter Wennink.

Holenderski dostawca sprzętu do produkcji półprzewodników, w tym najnowocześniejszych maszyn istniejących na rynku, przedstawił wyniki za pierwszy kwartał. Sprzedaż netto w tym okresie wyniosła 3,5 mld EUR, co stanowi górną granicę prognozy. Marża brutto ukształtowała się na poziomie 49,0%. ASML w ciągu raportowanych trzech miesięcy sprzedał 59 nowych systemów litograficznych i 3 używane.

Popyt na urządzenia ASML jest bardzo duży, zarówno na systemy EUV (litografii w ekstremalnie dalekim ultrafiolecie), jak i DUV (w głębokim ultrafiolecie), co jak ocenia firma, odzwierciedla utrzymujące się wysokie zapotrzebowanie na zaawansowane i dojrzałe procesy produkcyjne chipów. ASML informuje, że rezerwacje netto w pierwszym kwartale wyniosły 7,0 mld EUR, w tym 2,5 mld EUR pochodzi z systemów 0,33 NA i 0,55 NA EUV.

ASML nie nadąża jednak z produkcją i próbuje temu zaradzić na różne sposoby, m.in. skracając czas cyklu w swoich fabrykach, a także oferując szybki proces wysyłki.

– Aktywnie pracujemy nad znacznym zwiększeniem wydajności razem z naszymi partnerami w łańcuchu dostaw. W obliczu istniejącego popytu i naszych planów zwiększenia wydajności zamierzamy ponownie przyjrzeć się scenariuszom na rok 2025 i możliwościom rozwoju poza nim. Więcej informacji na ten temat przekażemy w drugiej połowie roku – informuje prezes i dyrektor generalny Peter Wennink.

Prognozy na drugi kwartał zakładają sprzedaż netto w przedziale 5,1-5,3 mld EUR z marżą brutto między 49% a 50%. ASML spodziewa się, że koszty badań i rozwoju wyniosą około 790 mln EUR, a koszty ogólne i administracyjne około 220 mln EUR. Szacunki na cały 2022 rok zakładają wzrost przychodów o około 20%.


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-2
reklama
reklama