reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Actia Lacroix All Circuits
Przemysł elektroniczny |

Francuskie EMS-y przyspieszą produkcję elektroniki mocy do aut

Trzech głównych francuskich dostawców EMS – ACTIA, ALL Circuits i LACROIX – dzięki wspólnemu projektowi chce przyspieszyć produkcję elektroniki mocy dla następnej generacji pojazdów elektrycznych.

Jak wskazują firmy w komunikacie, nowe generacje komponentów SiC i GaN są kluczowymi komponentami pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Jednak nowe produkty mocy stawiają wyzwania technologiczne i przemysłowe, które w dodatku są czasem trudne do pogodzenia, mowa tu m.in. o integracji, niezawodności, możliwości naprawy, a nawet recyklingu – wszystko to przy zapewnieniu odpowiedniego poziomu kosztów przy produkcji masowej. Francuscy dostawy usług produkcji kontraktowej przekonują, że tymi problemami trzeba zająć się jak najszybciej.

ACTIA, ALL Circuits i LACROIX, w ramach rozpoczynanego właśnie projektu PREMS (Power Electronic Manufacturing Services), będą mierzyć się przynajmniej z częścią tych wyzwań i zajmą się procesami montażu, kontroli i testowania nowych rozwiązań z zakresu elektroniki mocy.

Program będzie trwał trzy lata i będzie oparty na sprintach powiązanych z postępem prac badawczo-rozwojowych w branży motoryzacyjnej. Ostatecznym celem jest, aby PREMS dostarczył przemysłowi motoryzacyjnemu know-how produkcyjne we Francji do 2024 roku, aby zapewnić wsparcie na potrzeby spodziewanego w latach 2025-2030 wzrostu liczby pojazdów elektrycznych.

– Łańcuch wartości w motoryzacji przechodzi głęboką transformację ze względu na szybki rozwój elektryfikacji i pojawienie się komponentów SiC i GaN. Ta dwojaka przemiana technologiczna i popytowa jest szansą, którą przemysł motoryzacyjny musi wykorzystać, aby wzmocnić swoje uprzemysłowienie we Francji i odporność całego łańcucha wartości – mówi Renaud Hanus, CTO ACTIA.

Z budżetem 2,25 mln EUR – podzielonym równo pomiędzy partnerów projektu – PREMS jest wspierany przez program Power Electronics i finansowany przez France Relance. Koordynację i sterowanie projektem powierzono We Network Technical Center, które od 2016 roku prowadzi we Francji projekty z branży montażu elektroniki.

– Stawka w rozwoju pojazdu elektrycznego przekracza możliwości pojedynczych graczy przemysłu elektronicznego. Współpraca między liderami podwykonawstwa elektroniki samochodowej jest niezbędna, aby przyspieszyć naszą reakcję na to poważne wyzwanie dla Made in France – komentuje Arnaud Nicolas, dyrektor ds. badań i rozwoju w ALL Circuits.
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama