reklama
reklama
reklama
© Tramwaje Warszawskie Przemysł elektroniczny | 25 marca 2022

GMV wskaże dokładne położenie tramwajów w Warszawie

Najnowszą inwestycją Tramwajów Warszawskich w modernizację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest projekt wymiany wszystkich geolokalizatorów pokładowych na nowe.

Po rozstrzygnięciu przetargu publicznego, 11 marca 2022 r. Tramwaje Warszawskie zawarły z GMV umowę na świadczenie usługi dostarczenia pozycji pojazdu, wyliczania odchyłki, wyświetlania i wymiany danych na dostarczonych i zamontowanych urządzeniach.

W ramach podstawowych zakresów umowy, GMV jest zobowiązane do wyposażenia w zestaw urządzeń pokładowych 650 tramwajów (łącznie 731 zestawów pokładowych, z uwzględnieniem tramwajów dwukierunkowych). Realizacją tą objęte są również 123 najnowsze tramwaje produkcji Hyundai Rotem, których dostawy do warszawskiego przewoźnika rozpoczęły się pod koniec 2021 roku.

Na realizację dostaw i montaży w obecnie eksploatowanych pojazdach GMV ma czas do końca lutego 2023 roku. Dostawy i montaże urządzeń w nowych tramwajach realizowane będą zgodnie z harmonogramem dostaw taboru od producenta. Po zakończeniu montaży i uruchomieniu urządzeń w pojazdach rozpocznie się 36 miesięczny okres nadzoru i obsługi serwisowo-eksploatacyjnej, mający na celu zapewnienie niezawodnego funkcjonowania usług.

– Nasze najnowsze komputery pokładowe EP200 w wersji przeznaczonej na rynek kolejowy (czyli zgodne z normą EN 50155) będą precyzyjne pozycjonowały warszawskie tramwaje w oparciu o systemy nawigacji satelitarnej (GPS, Galileo), wyliczanie odchyłki czasowej dla tramwaju względem rozkładu jazdy oraz bezprzewodową komunikację z systemami centralnymi. Na 7-calowych wyświetlaczach motorniczy będzie mógł odczytać wyliczoną przez komputer odchyłkę, komunikaty, ostrzeżenia i zalecenia nadsyłane z Centrali Ruchu, co umożliwi pełną kontrolę punktualności – zapewnia Rafał Krzysiak, Head of ITS Business Development Poland w GMV Innovating Solutions.

Modernizacja komputerów ma dla Tramwajów Warszawskich charakter strategiczny, ponieważ zasilają one wiele obecnie funkcjonujących kluczowych systemów. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP), w którym dokonuje się estymacji czasu przyjazdu tramwaju dla każdego z prawie 600 przystanków, bazuje na przesyłanych w czasie rzeczywistym danych o położeniu pojazdów. Obliczenia te trafiają następnie na tablice przystankowe i stronę internetową SIP, są również wykorzystywane w systemie udzielania priorytetu przejazdu tramwajom na skrzyżowaniach (tzw. zielonej fali) – czytamy w komunikacie.

reklama
reklama
September 29 2022 15:24 V20.8.40-1