reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Triggo
Przemysł elektroniczny |

Triggo: trzy kluczowe zadania na 2022 rok

Homologacja, produkcja i uzyskanie przychodów ze sprzedaży – to trzy priorytety twórcy elektrycznego auta ze zmienną geometrią podwozia. Triggo opublikowało pierwszy raport giełdowy.

Notowana na NewConnect spółka Triggo opublikowała raport za 2021 rok. Wsród największych osiągnięć tego okresu wymienione są: testy pojazdu przez służby ratunkowe w Singapurze, pilotaż zdalnego sterowania w Wielkiej Brytanii, publiczna emisja akcji, a także rozpoczęcie procedury pozyskania europejskiej homologacji oraz przygotowanie do masowej produkcji.

– Dla naszej spółki miniony rok był czasem wytężonej pracy, która przyniosła zadowalające efekty. W 2021 r. koncentrowaliśmy się przede wszystkim na udoskonaleniu konstrukcji pojazdu, tak by możliwa była jego skuteczna produkcja i komercjalizacja na masową skalę. Dodatkowo pracowaliśmy nad rozwojem takich funkcjonalności jak teleoperacja, czy platooning, które stanowią filar wyjątkowej rentowności modelu biznesowego „Mobility-on-Demand”, do którego Triggo jest wyjątkowo dobrze dopasowane – komentuje prezes spółki Triggo Rafał Budweil. Jak dodaje, firma zajęła się też rozwojem kompetencji produkcyjnych.

Najważniejsze projekty zrealizowane w 2021 roku to dwa zagraniczne pilotaże. W ramach pierwszego projektu, którego partnerem są władze Singapuru, Triggo testowany jest jako zamiennik jednośladów w obrębie tzw. „Blue Light Services”. Pojazdem jeżdżą ratownicy i służby porządkowe. Drugi pilotaż realizowany jest w Wielkiej Brytanii i polega na testowaniu zdalnego sterowania. Jeden z egzemplarzy serii prototypowej porusza się po terenie inteligentnego miasta Milton-Keynes koło Londynu bez obecności kierowcy w kabinie.

– Testy przebiegają pomyślnie, a ich efektami pochwalimy się II kwartale 2022 roku – mówi Rafał Budweil.

We wrześniu 2021 roku firma rozpoczęła proces pozyskania europejskiej homologacji. Jak tłumaczy firma, procedura trwa nieco dłużej niż w normalnych warunkach ze względu na obostrzenia pandemiczne oraz tryb pracy zdalnej w instytucjach odpowiedzialnych za ten proces. Niemniej w 2022 roku Triggo powinno otrzymać homologację, czyli w drugiej połowie roku pojazd będzie mógł legalnie poruszać się po drogach Polski i Europy – uważa Triggo.

Na przełomie kwietnia i maja 2021 roku miała miejsce publiczna subskrypcja akcji Triggo. Do objęcia zaoferowano 45.500 akcji zwykłych na okaziciela w cenie emisyjnej 138 PLN za akcję. Popyt na oferowane akcje przekroczył liczbę oferowanych akcji o prawie 84%, przy wycenie spółki ponad 210 mln PLN, jednej z największych na NewConnect. Pierwsze notowanie spółki na NewConnect odbyło się 15 listopada 2021 roku.

– Celem emisji było pozyskanie kapitału na udoskonalenie konstrukcji pojazdu oraz rozpoczęcie seryjnej produkcji – wyjaśnia Rafał Budweil.

Jacek Konior, CFO spółki, zwraca uwagę, że notowane na zagranicznych giełdach start-upy z podobnego co Triggo segmentu, są wyceniane wyżej.  Brytyjski Arrival wyceniany jest na 13 mld USD amerykański Canoo na 2,4 mld USD izraelski REE na 3,1 mld USD natomiast inny izraelski projekt, który może stanowić dla Triggo bezpośrednią konkurencję, City Transformer wyceniono na 137 mln USD.

– W 2022 roku będziemy się koncentrować przede wszystkim na trzech kluczowych obszarach, tj. ukończenie procesu homologacji, rozwój kompetencji produkcyjnych i organizacji produkcji oraz uzyskaniu pierwszych przychodów ze sprzedaży – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama