reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemysł elektroniczny | 11 marca 2022

Volkswagen wybrał lokalizację fabryki elektrycznych Trinity

Nowa fabryka, w której będzie powstawać elektryczny model Trinity zostanie zbudowana niedaleko głównego zakładu w Wolfsburgu; inwestycja pochłonie około 2 mld EUR.

Nowa fabryka będzie kluczowym elementem największej modernizacji w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu mają rozpocząć się już wiosną 2023 roku – informuje Volkswagen. Trinity zacznie zjeżdżać z taśmy w 2026 roku.

– Nowy obiekt stanie się wzorcem dla stopniowego przekształcania produkcji w głównej fabryce w Wolfsburgu oraz we wszystkich innych zakładach produkcyjnych Volkswagena na całym świecie – czytamy w komunikacie.

– Dzięki modelowi Trinity i nowej fabryce wyznaczymy standardy w przemyśle motoryzacyjnym i sprawimy, że Wolfsburg stanie się jednym z najważniejszych ośrodków przemysłu motoryzacyjnego – komentuje prezes zarządu Volkswagena, Ralf Brandstätter.

Z kolei Daniela Cavallo, przewodnicząca Rady Generalnej i Rady Zakładowej Grupy, podkreśla korelację między fabryką Trinity a centrum technologicznym Campus Sandkamp, które także powstanie w Wolfsburgu. Jego specjaliści zajmą się opracowaniem skalowalnej platformy dla pojazdów elektrycznych SSP. Pierwszym autem, w którym znajdzie ona zastosowanie, będzie właśnie Trinity. Na bazie nowej platformy SSP powstanie około 40 milionów pojazdów.

Jak podkreśla Volkswagen, projekt Trinity to ważny punkt strategii ACCELERATE koncernu. Auto ma mieć znacznie krótszy czas ładowania i zasięg ponad 700 kilometrów. Co więcej, samochód będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto i wyposażony w najnowocześniejsze oprogramowanie, a także technicznie gotowy do jazdy automatycznej (poziom 4).

Volkswagen zamierza również znacząco skrócić czas potrzebny na wyprodukowanie jednego samochodu. Celem na 2026 rok jest zaledwie 10 godzin. Będzie to możliwe dzięki ograniczeniu liczby wersji, komponentów, większej automatyzacji, uproszczeniu linii produkcyjnych i nowym systemom logistycznym.

W Campusie Sandkamp powstaną plany współpracy między wszystkimi obszarami działalności Volkswagena, które pozwolą zoptymalizować wszystkie procesy. To centrum badawczo-rozwojowe powstanie kosztem 800 mln EUR, a jego zadaniem będzie napędzanie mobilności przyszłości. W 2030 roku w głównym zakładzie w Wolfsburgu także będą produkowane samochody elektryczne zbudowane na platformie SSP.

reklama
reklama
April 25 2022 14:34 V20.5.16-2