reklama
reklama
reklama
© TrendForce Analizy | 15 lutego 2022

TrendForce: 217 mln telewizorów w 2022 roku

Zeszłoroczne Dzień Singla i Czarny Piątek nie wystarczyły, by odnotowano wzrost liczby sprzedanych telewizorów, ale w 2022 roku należy się spodziewać niewielkiej jednoprocentowej poprawy.

W pierwszej połowie 21 roku fundusze przeznaczone na pomoc w związku z pandemią COVID-19 w USA napędziły boom na rynku telewizorów w Ameryce Północnej – oceniają eksperci TrendForce. Jednocześnie producenci tych urządzeń uzupełniali zapasy paneli, windując w górę ceny tych komponentów.

Gdy w drugiej połowie 2021 roku pandemia spowolniła w Europie i Stanach Zjednoczonych, życie wróciło do normy i przestały działać bodźce związane z pandemią, co stanowiło wyzwanie dla poziomów popytu. Ponadto rosnące ceny surowców i frachtu spowodowały wzrost całkowitych kosztów urządzeń, zmuszając dostawców TV do przerzucania kosztów na ceny detaliczne.

Producenci telewizorów pokładali nadzieje w dwóch głównych corocznych wydarzeniach promocyjnych na koniec roku: Dniu Singla w Chinach (największy dzień zakupów w roku na świecie, online i stacjonarnie) oraz Czarnym Piątku. Jednak wyniki sprzedaży były słabe, bo wysokie koszty powodowały spadek popytu wśród użytkowników i ostatecznie w 2021 roku sprzedaż telewizorów spadła o 3,2% r/r do 210 milionów sztuk.

– Podaż paneli i moce produkcyjne będą wystarczające w 2022 roku, co zlikwiduje duże zmiany cen paneli, wprowadzając w to miejsce stałe i umiarkowane wahania i ułatwiając w ten sposób producentom planowanie – wskazuje TrendForce.

Poważny wpływ pandemii w Azji Południowo-Wschodniej i na rynkach wschodzących oraz wysokie ceny paneli w zeszłym roku spowodowały, że producenci TV ograniczyli wytwarzanie urządzeń o małych rozmiarach 23,6-, 32- i 43-calowych. W 2022 roku ta sytuacja może się odwrócić. Udział w sprzedaży telewizorów o rozmiarach poniżej 39 cali pozostanie na poziomie 25%, średnich, 40~59 cali, pozostanie na poziomie 55%, a duże TV, powyżej 60 cali, pozostaną w centrum uwagi międzynarodowych marek, a ich udział w rynku powinien wzrosnąć do 20%. 

Łącznie dostawy telewizorów w 2022 roku mają wzrosnąć o 3,4% do 217 mln sztuk.

W 2021 roku telewizory OLED skorzystały z gwałtownie rosnących cen LCD w poprzednich dwóch latach, co zachęcało więcej firm do przestawienia się na produkcję telewizorów OLED. Sprzedaż tych urządzeń w 2021 roku wyniosła 6,7 mln sztuk, co oznaczało wzrost aż o 70% r/r. TrendForce przewiduje, że w bieżącym roku wzrost w tym segmencie spowolni i ustabilizuje się na poziomie 27%.


©TrendForce
 

reklama
reklama
September 29 2022 15:24 V20.8.40-1