SEAT utworzył centrum testowe akumulatorów
W hiszpańskim Centrum Testowym Energii SEAT SA akumulatory są poddawane średnio ponad 17 500 godzinom testów.
SEAT SA zainaugurował działalność Centrum Testowego Energii (Test Center Energy – TCE), czyli ośrodka badań i rozwoju akumulatorów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.
– Powstanie zakładu stanowi kolejny kroki firmy we wsparciu rozwoju elektryfikacji w Hiszpanii. Celem jest przekształcenie tego kraju w wiodące centrum mobilności elektrycznej w Europie – czytamy w komunikacie.
Centrum Testowe Energii ma możliwość wykonania do 6 000 kompleksowych testów systemów wysokiego napięcia w ciągu roku. Wśród badanych parametrów znajduje się poziom baterii, ich bezpieczeństwo oraz stan obciążenia.
Na powierzchni 1 500 m kw. opracowywane i poddawane testom jest działanie układów napędowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych dla marek CUPRA, SEAT i SEAT MO, a także innych z Grupy Volkswagen. Ośrodek działa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jego zdolność badawcza wynosi 1,3 MW i jest równa pracy 350 gospodarstw domowych przy zachowaniu ich pełnej mocy.
– 1,3 megawata mocy testowej to wartość, którą zużyłoby 350 gospodarstw domowych przy jednoczesnym podłączeniu wszystkich urządzeń w domu lub ponad 100 000 telefonów komórkowych ładujących się jednocześnie – wyjaśnia Francesc Sabaté, dyrektor Centrum.
W budynku znajduje się 5 stanowisk badawczych wraz z 5 komorami klimatycznymi. Pozwalają one na symulację każdego rodzaju sytuacji, w jakich może znaleźć się akumulator. W komorach klimatycznych akumulatory są wystawiane na działanie ekstremalnych temperatur, które mogą różnić się nawet o 80⁰C. Każda z baterii jest testowana przez średnio 17 500 godzin.
– Nasze pojazdy hybrydowe i elektryczne są sprzedawane na całym świecie. Dzięki przeprowadzonym testom sprawdzamy, czy baterie będą działać bez zarzutu zarówno w gorących regionach, jak np. Meksyk, jak i w zimnych krajach, takich jak Szwecja, gdzie zimą temperatury spadają znacznie poniżej zera – dodaje Sabaté.
Obecnie uwaga skierowana jest na akumulatory platform MEB (elektryczne) i MQB (hybrydowe) oraz różne ładowarki stosowane w pojazdach zelektryfikowanych. Akumulatory są badane nie tylko samodzielnie, ale również po ich zintegrowaniu z pojazdem.