reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Przemysł elektroniczny | 26 stycznia 2022

BMW i Ventures inwestuje w HeyCharge

HeyCharge to monachijski start-up, który upraszcza dostęp do ładowania samochodów elektrycznych. W sumie start-up pozyskał na swoje początkowe finansowanie 4,7 mln USD.

 

BMW i Ventures, spółka zapewniająca kapitał dla innowacyjnych i wydajnych start-upów z branży motoryzacyjnej, została głównym inwestorem start-upu HeyCharge. Dzięki zgłoszonej do opatentowania technologii „SecureCharge” HeyCharge umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych na parkingach podziemnych i wielopoziomowych niezależnie od połączenia z internetem.

Amerykanin Chris Carde i Niemiec dr Robert Lasowski założyli firmę HeyCharge w roku 2020. Obaj działają w branży samochodów elektrycznych i mobilności od 2001 roku i wcześniej pracowali dla takich firm jak BMW Group, Mercedes-Benz, Google i SIXT. HeyCharge jest jednym z absolwentów amerykańskiego akceleratora start-upów Y Combinator wyłonionych latem 2021 r.

– Rynek samochodów elektrycznych będzie się szybko rozwijał w nadchodzących latach i wymaga większej rozbudowy infrastruktury ładowania na całym świecie. HeyCharge jest pierwszą firmą, która umożliwia inteligentne ładowanie samochodów elektrycznych bez połączenia z internetem. Jest to klucz do tego, aby stacje ładowania stały się opłacalne niezależnie od ich lokalizacji. Dlatego postrzegamy HeyCharge jako technologię kluczową dla ogólnokrajowej rozbudowy infrastruktury ładowania – komentuje Kasper Sage, partner zarządzający w BMW i Ventures.

Zazwyczaj inteligentne stacje ładowania wymagają połączenia z internetem oraz aplikacji lub karty RFID do aktywacji. Jednak większość parkingów podziemnych i wielopoziomowych nie ma obecnie dobrego połączenia z siecią. Chris Carde, były specjalista ds. oprogramowania w Google oraz założyciel i dyrektor generalny HeyCharge, dostrzegł ten problem, kiedy nie mógł ładować swojego samochodu elektrycznego na parkingu podziemnym w budynku, w którym mieszka. Wraz ze wzrostem liczby samochodów elektrycznych na drogach – do 2040 r. być może każdy nowy samochód sprzedawany na świecie będzie samochodem elektrycznym – istnieje duże zapotrzebowanie na skalowalne opcje ładowania dostosowane do codziennego życia kierowców samochodów elektrycznych.

Według Eurostatu w 2019 r. w Niemczech około 56 procent ludności mieszkało w budynkach wielorodzinnych, w Europie 46 procent – co oznacza, że właśnie w tych miejscach potrzebna jest rozbudowa stacji ładowania. Zależność od połączenia internetowego utrudnia jednak instalację stacji ładowania, zwłaszcza na parkingach podziemnych i wielopoziomowych.

Zgłoszona do opatentowania technologia „SecureCharge” umożliwia komunikację pomiędzy stacjami ładowania a aplikacją HeyCharge lub Software Development Kit (SDK) przez Bluetooth, eliminując potrzebę połączenia internetowego na miejscu. Technologia ta minimalizuje czasy latencji pomiędzy telefonem a stacją ładowania, maksymalizując jednocześnie dostępność systemu. W połączeniu ze stacją ładowania HeyCharge („Access Point”) można zredukować całkowite koszty sprzętu, instalacji, komunikacji i serwisu nawet o 80 procent – czytamy w komunikacie.
 

reklama
reklama
September 22 2022 11:51 V20.8.32-2