reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ericsson Przemysł elektroniczny | 26 stycznia 2022

Ericsson podsumowuje 2021 rok

Szwedzki dostawca sprzętu telekomunikacyjnego w 2021 roku zwiększył przychody, mimo utraty udziałów w rynku chińskim.

Biznes Ericssona w Chinach kurczy się od czasu, gdy Szwecja zakazała firmie Huawei sprzedaży sprzętu 5G w swoim kraju. Obecnie udział rynku chińskiego w przychodach szwedzkiej spółki jest jednocyfrowy, podczas gdy przed wprowadzeniem zakazu było to 11%.

Ericsson był jednak w stanie zrekompensować ten spadek dzięki silnemu popytowi w innych regionach. Reuters cytuje dyrektora finansowego Carla Mellandera, który wskazuje na mocny, 16% wzrost w Ameryce Północnej w ostatnim kwartale.  

Podsumowanie czwartego kwartału 2021 roku:

  • Sprzedaż organiczna Grupy wzrosła o 2% r/r. 
    Sprzedaż w Chinach kontynentalnych spadła o -1,8 mld SEK. (-3 punkty procentowe), co oznacza, że wykluczając Chiny kontynentalne, sprzedaż organiczna wzrosła o 5%. 
    Zaraportowana sprzedaż wyniosła 71,3 (69,6) mld SEK.
     
  • Marża brutto bez opłat restrukturyzacyjnych poprawiła się we wszystkich segmentach do 43,5% (40,6%).
     
  • EBIT z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych poprawił się do 12,3 mld SEK (17,3% marża EBIT) z 11,0 mld SEK (15,8% marża EBIT) r/r. Zaraportowany EBIT wyniósł 11,9 mld SEK (11,0).
     
  • Sprzedaż organiczna Networks wzrosła o 3%, pomimo znacznej utraty udziału w rynku w Chinach kontynentalnych. Marża EBIT bez opłat restrukturyzacyjnych wyniosła 23,6% (21,5%).
     
  • Sprzedaż organiczna usług cyfrowych była na stałym poziomie, a EBIT z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych wyniósł 0,4 (0,5) mld SEK.
Przeczytaj też:
Ericsson kupuje firmę chmurową za 6,2 mld USD 
Ericsson zatrudni 350 osób w polskim centrum B+R 
Ericsson zamyka centrum badawcze w Chinach 
  • Zaraportowany dochód netto wyniósł 10,1 (7,2) mld SEK.

Podsumowanie roku 2021:

  • Sprzedaż organiczna Grupy wzrosła o 4%, przy wzroście sprzedaży w segmencie Networks o 7%. 
    Zaraportowana sprzedaż była stabilna i wyniosła 232,3 mld SEK. 
    Utrata udziału w rynku w Chinach kontynentalnych wpłynęła na sprzedaż o -7,7 mld SEK oraz tempo wzrostu o -3 punkty procentowe, co oznacza, że z wyłączeniem Chin kontynentalnych, organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 8%.
     
  • Marża brutto z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych wyniosła 43,5% (40,6%).
     
  • Marża EBIT po wyłączeniu kosztów restrukturyzacyjnych poprawiła się do 13,9% (12,5%), osiągając cel Grupy na 2022 r. już w 2021 r.
     
  • Zgłoszony dochód netto wyniósł 23,0 (17,6) mld SEK.
     
  • Wolne środki pieniężne przed fuzjami i przejęciami wyniosły 32.1 (22.3) mld SEK. Środki pieniężne netto na dzień 31 grudnia 2021 roku wyniosły 65,8 (41,9) mld SEK.

– Biorąc pod uwagę obecną dynamikę biznesową, w 2022 roku spodziewamy się mocnych fundamentów naszej podstawowej działalności związanej z infrastrukturą mobilną. Będziemy nadal zwiększać inwestycje w badania i rozwój, aby utrzymać wiodącą pozycję w zakresie technologii i wzmocnić konkurencyjną pozycję, by czerpać korzyści z wdrażania sieci 5G. Jednocześnie będziemy kontynuować starania o rozszerzenie obecności na rynku przedsiębiorstw. Spodziewamy się, że z biegiem czasu segment przedsiębiorstw zapewni wyższy wzrost i rentowność niż nasza działalność w zakresie infrastruktury mobilnej – mówi Börje Ekholm, prezes i dyrektor generalny Ericsson.

 

 

reklama
April 25 2022 14:34 V20.5.16-2