reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TrybEco Przemysł elektroniczny | 30 listopada 2021

Łódzki producent rowerów elektrycznych przejmuje Volt Scooters

TrybEco pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję oraz przejmuje Volt Scooters, które oferuje system sharingowy hulajnóg elektrycznych.

Europejski rynek rowerów elektrycznych urósł w 2020 roku o 25%. Jednym z beneficjentów tego wzrostu jest firma TrybEco działająca w branży mikroelektromobilności. Łódzka spółka za 5 lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Firma sięga właśnie po drugą rundę finansowania dalszego rozwoju, dzięki której pozyska 3 mln PLN. Jednocześnie powiększa zakres działania, dzięki przejęciu firmy znanej pod marką VoltScooters oferującej system sharingowy hulajnóg elektrycznych – informuje TrybEco.
Przejęcie Volt Scooters ma na celu dywersyfikację strategii rozwojowej TrybEco. W ten sposób łódzka spółka oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych zaoferuje również systemy sharingowe. Oferta Volt Scooters opiera się o hulajnogi; TrybEco planuje wzbogacić ją o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji.
TrybEco produkuje rowery hybrydowe, skutery i hulajnogi elektryczne i obecnie ma w ofercie 25 różnego rodzaju pojazdów. Oprócz tego oferuje modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. Marka inwestuje też w systemy IT, zgodnie z ideą smart city. Przejęcie Volt Scooters to kolejny krok w rozwoju marki. – Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności, oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju – tłumaczy Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco. Mikromobilność nie tylko w metropoliach VoltScooters przejmowany przez TrybEco to obecny na rynku od trzech lat operator systemów sharingowych dla hulajnóg elektrycznych. Ma obecnie 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów dostępnych we własnej flocie oraz w sieci franczyzobiorców w całej Polsce i za granicą. Firma posiada autorskie systemy sharingowe IoT/Cloud i zweryfikowany rynkowo innowacyjny model najmu hulajnóg z wymienną baterią. Jak czytamy w komunikacie, rozległa sieć franczyzobiorców daje prognozy wzrostu rzędu 200-300 proc. rocznie. Strategia oparta o miasta powiatowe powoduje, że Volt Scooters nie musi konkurować z międzynarodowymi systemami sharingowymi. Od 2021 roku firma operuje też na pierwszym rynku zagranicznym – w stolicy Albanii, Tiranie. – Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu – komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters. TrybEco nastawia się na wysokie dwucyfrowe wzrosty
Prognozuje się, że w 2026 roku udział rowerów elektrycznych w wartym 5,5 mld PLN rynku rowerowym wyniesie aż 30 proc. TrybEco planuje wykorzystać ten trend.
– W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej– mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak. TrybEco szacuje również, że w ciągu pięciu lat osiągnie roczną sprzedaż 1000 skuterów elektrycznych, 1000 hulajnóg, 100 stacji PowerBox, 500 stacji PowerBench. Dynamika wzrostu zostanie osiągnięta i utrzymana dzięki inwestycjom w rozwój kanałów dystrybucji i promocji marki w Polsce i zagranicą, systemowej modernizacji stanów magazynowych oraz pracom R&D na rzecz rozwoju autorskich technologii IT i AI – zapewnia spółka. Potencjał rynku elektrycznych jednośladów dostrzegła Grupa Assay, jeden z udziałowców TrybEco, która pośredniczy w pozyskiwaniu przez spółkę drugiej rundy finansowania. – Tego trendu nie da się zatrzymać. 60% codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km - a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym – mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay. Jak podkreśla Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, pozyskanie dodatkowego kapitału i przejęcie Volt Scooters to racjonalny krok w kontekście potencjalnego rozwoju rynku jednośladów. Pozwoli to na ekspansję w segmencie systemów sharingowych i wykorzystanie potencjału produktowego. Tu założonym celem jest posiadanie 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku. Powiększanie bazy kontrahentów będzie pierwszym etapem w rozwoju sieci systemów dzielonych. Kolejny krok to stworzenie kompleksowej oferty, uwzględniającej też rowery i skutery oraz uzupełnionej o systemy IoT/Cloud. Trzeci etap to ekspansja na zagraniczne rynki w ramach Unii Europejskiej i wykorzystanie kilkukrotnie wyższych cen wypożyczeń.
reklama
reklama
June 21 2022 15:19 V20.6.1-2