© Porsche
Biznes |
Porsche rozwija biznes rowerów elektrycznych
Porsche przejmuje większościowy pakiet udziałów w chorwackiej firmie Greyp Bikes, producencie rowerów elektrycznych.
Porsche Ventures – „ramię” venture capital producenta samochodów – pozyskało około 10% udziałów w tej chorwackiej spółce już w 2018 r. Inwestycja w Greyp nastąpiła w tym samym czasie, co w siostrzaną firmę Rimac Automobili. Teraz, po ofercie zewnętrznego inwestora zainteresowanego nabyciem Greyp, Porsche skorzystało z ustalonego prawa pierwokupu.
Mniejszościowy pakiet w firmie zachowują Mate Rimac i inni założyciele Greyp. Przejęcie nie zostało jeszcze prawnie sfinalizowane, ma to nastąpić pod koniec roku.
– Porsche jest pionierem w dziedzinie zrównoważonej mobilności i konsekwentnie rozwija swoją strategię elektromobilności – komentuje Lutz Meschke, wiceprezes zarządu Porsche AG oraz członek zarządu ds. finansów i IT. – Nasze podejście podkreślają działania w sektorze e-rowerów. Porsche od lat jest wiodącym dostawcą hybryd plug-in, w 2019 r. wprowadziliśmy na rynek pierwsze całkowicie elektryczne Porsche – model Taycan, a w zeszłym roku co trzeci dostarczony przez nas pojazd był wyposażony w silnik elektryczny. Naszym ambitnym celem jest osiągnięcie do 2030 r. bilansu neutralnego pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu wartości – dodaje Lutz Meschke.
Porsche dobrze ocenia potencjał biznesowy rowerów elektrycznych, a produkty te mają stałe miejsce w strategii e-mobilności firmy – zapewnia firma. W marcu 2021 r. Porsche rozszerzyło ofertę w tym zakresie o dwa modele: Porsche eBike Sport i eBike Cross.
Porsche podkreśla, że pomimo trudnej sytuacji rynkowej, kontynuuje inwestycje w cyfryzację oraz elektryfikację. W ciągu najbliższych 5 lat producent przeznaczy na nowe technologie łącznie 15 mld EUR: 6,5 mld EUR – na koszty rozwoju w zakresie hybrydyzacji i elektryfikacji pojazdów, 5,5 mld EUR – na kwestie związane z cyfryzacją, takie jak oferty inteligentnej mobilności, informatyka samochodowa, innowacje oraz nowe procesy biznesowe, a 3 mld EUR – na obiekty związane z elektromobilnością, na przykład na infrastrukturę do ładowania czy zakłady produkcji zasilanych prądem pojazdów.