© Triggo
Przemysł elektroniczny |
Triggo rusza z pilotażem w Singapurze
Pilotaż w Singapurze ma charakter komercyjny, potrwa nie krócej niż do końca marca 2022 r., a pierwszy egzemplarz pojazdu jest już na miejscu.
Zarząd Triggo SA zawarł umowę na realizację testów pilotażowych w Singapurze. Odbiorcą pojazdu są tamtejsze służby ratownicze i porządkowe.
Stroną umowy jest Hope Technik, firma inżynierska współpracująca z HTX (Home Team Science), agendą naukowo-technologiczną władz Singapuru. HTX jest odpowiedzialna za wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych na potrzeby służb publicznych. Hope Technik zajmuje się opracowywaniem i adaptacją produktów przemysłu motoryzacyjnego, lotniczego i robotycznego, głównie na rzecz odbiorców publicznych z obszaru Azji Południowo-Wschodniej.
– Testy pojazdu w Singapurze, to krok milowy naszych zamierzeń strategicznych z uwagi na chłonność i atrakcyjność rynku azjatyckiego. Cieszy nas fakt zaproponowania współpracy ze strony HTX, agendy technologicznej rządu singapurskiego. Prototyp Triggo już teraz jest poddawany testom. Niemniej jednak najważniejszym skutkiem zawarcia tej umowy jest możliwość podjęcia w przyszłości długofalowej współpracy, w tym przewidującej bezpośrednią sprzedaż pojazdu lub odpłatnego udzielenia przez spółkę licencji. Otwiera ona dla nas nowy obszar komercjalizacji Triggo i stanowi kolejny konsekwentny krok, zmierzający do pomyślnej realizacji celów strategicznych spółki – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.
Triggo zastąpi jednoślady wykorzystywane przez ratowników, którzy jako pierwsi udają się na miejsce zdarzenia i udzielają pomocy najbardziej potrzebującym.
– Zainteresowanie ze strony HTX skłoniło Triggo SA do zainteresowania się rynkiem służb publicznych i zaowocowało m.in. otwarciem dedykowanego przedstawicielstwa firmy na terenie Parku Technologicznego Horiba-Mira w Wielkiej Brytanii. Kluczowym elementem strategii spółki pozostaje jednak nadal rynek usług współdzielenia środków transportu – czytamy w komunikacie.
Spółka rozwija usługę „Samochód w pięć minut”, która umożliwi zamówienie poprzez aplikację pojazdu pod wskazany adres, gdzie w ciągu kilku minut zostanie on doprowadzony przez zdalnego operatora. Ta funkcjonalność jest przedmiotem pilotażu odbywającego się od kilku tygodni w Wielkiej Brytanii. Testy pilotażowe w Milton-Keynes potrwają do końca 2021 r.