reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Umicore Przemysł elektroniczny | 27 października 2021

Umicore koryguje prognozę na 2021 rok

Skutki niedoboru półprzewodników na produkcję samochodów są dotkliwe także dla Umicore. Firma przesunie rozpoczęcie komercyjnej produkcji materiałów katodowych w Nysie.

Umicore nieznacznie koryguje prognozę na rok 2021 i przewiduje osiągnięcie skorygowanego EBIT na poziomie 1 mld EUR. Wartość ta jest zbliżona do prognozy z 30 lipca, zgodnie z którą skorygowany EBIT miał wynieść nieco ponad 1 mld EUR, i odzwierciedla niedawny spadek cen PGM, a także silniejszy niż przewidywano wpływ globalnego niedoboru półprzewodników na produkcję samochodów – czytamy w komunikacie. W branży Automotive Catalysts skutki niedoboru półprzewodników na produkcję samochodów okazują się bardziej dotkliwe niż przewidywano pod koniec lipca. Harmonogramy produkcji producentów samochodów zmieniają się nieustannie, a prognozy produkcji są stopniowo obniżane. – Umicore wprawdzie nie jest odporna na ten trend, ale potwierdza, że dzięki korzystnej kombinacji rozwiązań i wzrostowi udziału w rynku technologii lekkich silników benzynowych, szczególnie w Europie i Chinach, w skali roku osiągnie lepsze wyniki na rynku samochodowym. Umicore potwierdza również swoje oczekiwania dotyczące skorygowanego EBIT za rok 2021 dla sektora Catalysts, który ma wzrosnąć ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2020 – zapewnia firma. W branży Rechargeable Battery Materials struktura popytu na materiały katodowe NMC jest odzwierciedleniem zmian w harmonogramach produkcji i kwalifikacji pojazdów elektrycznych wynikających z niedoboru półprzewodników. Oczekuje się, że niedobór ten będzie nadal wpływał na kwalifikacje i produkcję pojazdów elektrycznych w przyszłym roku, co przełoży się na przesunięcie rozpoczęcia komercyjnej produkcji w zakładzie materiałów katodowych Umicore w Nysie (Polska) na drugi kwartał 2022 roku. W międzyczasie Umicore będzie nadal obsługiwać rynek europejski za pośrednictwem swojego zakładu w Korei. Pomimo obniżenia przez Umicore oczekiwań dotyczących wolumenu sprzedaży materiałów katodowych w drugiej połowie roku, nadal oczekuje się, że całkowity wolumen w 2021 roku znacząco przekroczy poziom z poprzedniego roku - zapewnia spółka. Oczekuje się, że wpływ niższych niż przewidywane wolumenów sprzedaży w Rechargeable Battery Materials zostanie złagodzony przez lepsze niż przewidywano wyniki osiągnięte w drugiej połowie roku w Cobalt & Specialty Materials, z uwagi na to, że chemikalia kobaltowe i niklowe oraz powiązana działalność dystrybucyjna nadal korzystają z wysokiego popytu i atrakcyjnych premii. Biorąc pod uwagę te elementy, Umicore podtrzymuje prognozę przedstawioną pod koniec lipca i oczekuje, że skorygowany EBIT sektora Technologii Energetycznej i Powierzchniowej za rok 2021 będzie zgodny z aktualnym konsensusem (w lipcu Umicore prognozował nieco więcej niż 129 mln EUR). W sektorze Recyklingu ceny metali szlachetnych odnotowały spadek w wyniku mniejszego zapotrzebowania na PGM ze strony przemysłu motoryzacyjnego. W szczególności cena rodu, ale także w mniejszym stopniu palladu, znacznie spadła w porównaniu z poziomami z końca lipca, które brano pod uwagę w przedstawionych wówczas prognozach. Zakładając, że obecne ceny metali szlachetnych utrzymają się przez resztę roku, Umicore nadal oczekuje, że całoroczny skorygowany EBIT dla Recyklingu osiągnie wyjątkowy poziom, zdecydowanie wyższy od ubiegłorocznego, choć nieco poniżej obecnego konsensusu rynkowego, który nie uwzględniał jeszcze niedawnego spadku cen PGM. – Z przyjemnością potwierdzam prognozę wzrostu Umicore na ten rok, który oznacza kolejny rekordowy wynik w historii firmy. Imponująca odporność i zdolność reagowania, którą Umicore wykazuje nawet w dzisiejszych warunkach, świadczy o silnych podstawach w postaci technologii i modelu biznesowego – komentuje Mathias Miedreich, CEO Umicore.
Prognozy Umicore bazują na obecnych cenach metali i możliwości ich oceny. Nie zakłada ona pogorszenia się sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników i uwzględnia rosnące koszty transportu i wyższe ceny energii.
reklama
reklama
November 22 2021 13:31 V19.1.3-1