© Bosch AG
Przemysł elektroniczny |
Sprzedaż Bosch w obszarze mobilności to około 1 mld EUR
– Elektromobilność stanie się dla nas podstawową działalnością, a mobilność bez CO2 obszarem wzrostu – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu Bosch na targach IAA Mobility 2021 w Monachium.
Bosch rośnie w obszarze elektromobilności dwa razy szybciej niż rynek i w tym roku wygeneruje ponad miliard euro ze sprzedaży. Ten biznes wciąż nabiera tempa: do 2025 roku sprzedaż ma wzrosnąć pięciokrotnie – informuje niemiecki koncern.
Obszary wzrostu Boscha obejmują również zautomatyzowaną jazdę. Wspomaganie kierowcy to podstawa wszystkich poziomów zautomatyzowanej jazdy. Bosch zwraca uwagę, że i tu rozwija się szybciej niż rynek – na poziomie 40%.
– Dobra pozycja firmy w obszarach elektromobilności i zautomatyzowanej jazdy pomaga jej skutecznie utrzymać się na rynku naznaczonym kryzysem związanym z pandemią Covid, niedoborami chipów i jeszcze szybszą transformacją sfery mobilności. Przychody ze sprzedaży w sektorze Mobility Solutions wzrosną w tym roku o 10% – informuje firma w komunikacie.
Bosch inwestuje, by przygotować się na erę elektromobilności
Wstępne inwestycje Boscha w obszarze elektromobilności wyniosły 5 mln EUR, a tylko w tym roku planowane są kolejne wydatki w kwocie 700 mln EUR.
– Przygotowujemy się na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne na całym świecie. Spodziewamy się, że 60 procent wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów w 2035 roku będzie elektrycznych – mówi dr Stefan Hartung, członek zarządu i prezes sektora Mobility Solutions.
Bosch interesuje się jednak nie tylko samochodami elektrycznymi, bo koncern zapewnia, że chce kształtować cały rynek z zakresu mobilności, wyszczególniając tu chociażby rowery z napędem elektrycznym.
Bosch inwestuje zresztą nie tylko w akumulatorowe układy napędowe, ale także w układy napędowe z ogniwami paliwowymi i angażuje się w projekty dla klientów w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie. W Chinach jeżdżą już pierwsze ciężarówki z rozwiązaniami technicznymi Bosch.
Klika tysięcy inżynierów pracujących nad technologiami autonomicznej jazdy
Bosch podkreśla, że jego portfolio zawiera wszystkie elementy umożliwiające zautomatyzowaną jazdę, a firma zatrudnia około 5000 inżynierów pracujących nad wszystkimi poziomami jej rozwoju.
Pierwsze wdrożenia dotyczą m.in. zautomatyzowanego parkowania. Bosch współpracuje już z Mercedes-Benz i innymi partnerami nad wdrożeniem tej funkcji na parkingu na lotnisku w Stuttgarcie.