© Johnson Matthey
Przemysł elektroniczny |
OnTo Technology i Johnson Matthey partnerami w zakresie recyklingu
OnTo zwiększy skalę bezpośredniego recyklingu złomu akumulatorów litowo-jonowych dzięki partnerstwu zawartym z brytyjską firmą Johnson Matthey.
Partnerzy będą również współpracować z brytyjskim Centrum Industrializacji Baterii (UKBIC – UK Battery Industrialisation Centre), nowo otwartym krajowym zakładem rozwoju skali produkcji baterii w Coventry. W komunikacie prasowym czytamy, że częściowe finansowanie studium wykonalności projektu pochodzi z brytyjskiego Urzędu ds. Pojazdów Bezemisyjnych (OZEV) we współpracy z Innovate UK.
– Uważamy, że bezpośredni recykling katod jest ważnym celem w dostarczaniu prawdziwie zrównoważonego samochodu elektrycznego. Cieszymy się, że możemy współpracować z OnTo i UKBIC, aby przybliżyć komercjalizację tej ekscytującej technologii – komentuje Jane Toogood, dyrektor naczelna sektora zasobów naturalnych Johnson Matthey. Bezpośredni recykling oznacza ponowne wykorzystanie odzyskanego materiału bez dalszej obróbki
Bezpośredni recykling katod umożliwi odzyskiwanie cennych powłok elektrod ze złomu produkcyjnego akumulatorów. Opatentowany przez OnTo proces Cathode Healing umożliwia zastosowanie materiałów powłokowych do produkcji nowych baterii. Pozwala to uniknąć energochłonnych procesów rafinacji, znacznie zwiększając wydajność produkcji, obniżając koszty i ślad węglowy akumulatorów wykorzystywanych do zasilania samochodów elektrycznych – podkreśla Johnson Matthey w komunikacie.
Oczekuje się, że produkcja akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych wzrośnie w Europie do 2030 roku ponad dziesięciokrotnie: z 82 GWh/rok do 934 GWh/rok.