© Pixabay
Przemysł elektroniczny |
Brytyjskie konsorcjum opracuje akumulatory solid-state
Grupa siedmiu brytyjskich organizacji, w tym Johnson Matthey, Britishvolt i Oxford University, utworzyła konsorcjum w celu opracowania akumulatorów ze stałym elektrolitem do pojazdów elektrycznych.
Brytyjskie konsorcjum zbuduje zakład na potrzeby rozwoju prototypów i technologii masowej produkcji baterii ze stałym elektrolitem. Wstępny projekt obiektu jest już gotowy, konsorcjum jest w trakcie poszukiwania źródeł finansowania.– Baterie solid-state oferują znaczną potencjalną przewagę nad konwencjonalnymi bateriami litowo-jonowymi i mogą być przełomem w realizacji zobowiązań zeroemisyjnych Wielkiej Brytanii poprzez elektryfikację transportu. Pomyślnym wynikiem współpracy byłoby wykorzystanie i uprzemysłowienie zdolności brytyjskich uczelni do produkcji ogniw przy użyciu wysoce skalowalnych technik produkcyjnych, które przewyższają opłacalność i wydajność osiąganą w inny sposób – czytamy w komunikacie. W skład konsorcjum wchodzą następujące światowe organizacje zajmujące się badaniami, rozwojem i produkcją baterii:
- Faraday Institution – brytyjski niezależny instytut badań nad magazynowaniem energii elektrochemicznej, który kierował utworzeniem konsorcjum i będzie kierował jego rozwojem.
- Oxford University – kieruje projektem baterii półprzewodnikowych Instytutu Faradaya (SOLBAT) i zapewnia konsorcjum niezbędną wiedzę naukową.
- Britishvolt – spółka budująca gigafabrykę akumulatorów z siedzibą w północno-wschodniej Anglii.
- E+R (Emerson & Renwick) – światowy projektant urządzeń produkcyjnych.
- Johnson Matthey – specjalista w dziedzinie zrównoważonych technologii i wiodący brytyjski biznes w zakresie materiałów akumulatorowych.
- Brytyjskie Centrum Industrializacji Baterii – zakład rozwoju produkcji baterii, który umożliwia zwiększenie skali produkcji baterii w Wielkiej Brytanii i ułatwienie podnoszenia kwalifikacji w sektorze baterii.
- WMG, University of Warwick – specjaliści w zakresie badań i rozwoju baterii oraz skalowania, a także rozwoju umiejętności akademickich i przyuczania do zawodu.