reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Continental AG
Biznes |

Continental przejmuje udziały w Kopernikus Automotive

Continental kupił pakiet mniejszościowy w lipskim start-upie specjalizującym się w autonomicznym parkowaniu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – Kopernikus Automotive.

Firmy zadecydowały, aby nie podawać warunków finansowych transakcji. Kopernikus, specjalista w dziedzinie technologii autonomicznej jazdy, opracowuje rozwiązania do manewrowania pojazdami w oparciu o infrastrukturę. Technologia opiera się na czujnikach zainstalowanych na stałe w infrastrukturze oraz na algorytmach opartych na sztucznej inteligencji, które sterują pojazdami. Pierwsze dwa przypadki użycia tej technologii to automatyczne parkowanie w garażach, znane również jako Automated Valet Parking (AVP) oraz autonomiczne manewrowanie np. nowo produkowanymi pojazdami u producentów pojazdów lub w obszarach logistycznych. Aby zastosować rozwiązania automatycznego parkowania z wykorzystaniem inteligentnej infrasturktury, pojazdy muszą być wyposażone w dodatkową funkcję (Central Motion Control), która odpowiednio steruje autem w zależności od trasy określonej przez infrastrukturę. Wymagane do tego komponenty pojazdu to automatyczna skrzynia biegów, elektryczny hamulec postojowy, elektryczne wspomaganie kierownicy i inteligentna jednostka komunikacyjna. Są one już standardowo montowane w wielu pojazdach – wyjaśnia Continental. – W przyszłości samochody w fabrykach, centrach logistycznych i parkingach będą się przemieszczały autonomicznie. Kopernikus i Continental współpracują, aby opracować rozwiązania bezpieczne, wygodne i przystępne cenowo. W Continental pracujemy nad obydwoma rozwiązaniami: procedurą autonomicznego parkowania bazującą na danych z czujników pojazdu oraz rozwiązaniem korzystającym z inteligentnej infrastruktury – podobnej do inteligentnych skrzyżowań. Nabycie udziałów w Kopernikusie jest dla nas logicznym kolejnym krokiem naprzód w obu zagadnieniach, a jednocześnie zapewni terminowe i rynkowe rozwiązanie – mówi Ralph Lauxmann, szef działu strategii i przyszłych rozwiązań dla autonomicznej mobilności i bezpieczeństwa w Continental.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama