reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemys艂 elektroniczny | 03 listopada 2008

Wyniki badania klimatu inwestycyjnego w Polsce oraz rynku outsourcingu PAIZ

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. przedstawi艂a wyniki dw贸ch projekt贸w badawczych. Zaprezentowano aktualn膮 ocen臋 klimatu inwestycyjnego w Polsce dokonan膮 przez przedsi臋biorc贸w polskich i zagranicznych dzia艂aj膮cych w naszym kraju. Jako studium przypadku przedstawiono informacje o rynku outsourcingu w Polsce.
W por贸wnaniu z 2007 rokiem og贸lna ocena klimatu inwestycyjnego w Polsce nie zmieni艂a si臋 znacz膮co, natomiast oceny zdecydowanej wi臋kszo艣ci czynnik贸w uleg艂y nieznacznej poprawie. Zdaniem przedsi臋biorc贸w, w najwi臋kszym stopniu poprawi艂a si臋: stabilno艣膰 polityczna, wysoko艣膰 obci膮偶e艅 fiskalnych z tytu艂u podatku PIT, wysoko艣膰 sk艂adek na ubezpieczenia spo艂eczne oraz stan infrastruktury drogowej. Celem raportu by艂a ocena klimatu inwestycyjnego w Polsce w 2008 roku, na podstawie bada艅 przeprowadzonych w艣r贸d firm dzia艂aj膮cych w Polsce. Analizie poddano trzy kategorie czynnik贸w klimatu inwestycyjnego: uwarunkowania makroekonomiczne, jako艣膰 instytucji pa艅stwowych, jako艣膰 infrastruktury. Respondentami by艂y 84 firmy prowadz膮ce dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 w Polsce, w tym 35 podmiot贸w krajowych i 49 zagranicznych. Badane firmy oceni艂y og贸lny stan klimatu inwestycyjnego w Polsce na 3,1 punktu (w skali od 1 do 5). Najcz臋艣ciej powtarzaj膮c膮 si臋 ocen膮 by艂a 3 (53% ankietowanych), co oznacza 偶e klimat oceniano przewa偶nie jako 艣redni. Na tle og贸lnej oceny klimatu inwestycyjnego w Polsce, jako studium przypadku przedstawiono analiz臋 dzia艂aj膮cych w kraju centr贸w us艂ug o zasi臋gu mi臋dzynarodowym. Badanie dostarczy艂o szczeg贸艂owych informacji na temat ponad 300 o艣rodk贸w. Analiza wykaza艂a du偶y potencja艂 Polski w zakresie zaawansowanych technologii, finans贸w, elektroniki, telekomunikacji i dzia艂alno艣ci konsultacyjnej. Wyra偶a si臋 on w stale rosn膮cej liczbie 45 tys. os贸b pracuj膮cych w centrach us艂ug. Ponad po艂owa tych pracownik贸w dzia艂a w sferze informatyki, a jedna trzecia 艣wiadczy us艂ugi call center. Tyle samo os贸b prowadzi dzia艂alno艣膰 badawczo-rozwojow膮 (R&D). Raport pokazuje te偶 m.in., 偶e w okresie do 2010 roku zatrudnienie w centrach us艂ug w Polsce powinno wzrosn膮膰 do ponad 70 tys. os贸b, czyli o prawie 50%.
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-1