reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG Electronics Przemysł elektroniczny | 08 kwietnia 2021

LG było 9. w globalnym rankingu, w tym roku zrezygnuje z biznesu smartfonów

LG w 2020 roku wyprodukowało zaledwie 30,6 mln smartfonów, co stawia firmę na 9. miejscu w globalnym rankingu producentów tych urządzeń z 2,4% udziałów w rynku.

Wraz z początkiem 2021 roku LG zaczęło więc rozważać sprzedaż lub likwidację biznesu smartfonów, jednocześnie zawieszając prace rozwojowe nad nowymi modelami. I wreszcie 5. kwietnia LG oficjalnie ogłosiło decyzję o zakończeniu działalności w segmencie smartfonów, nie będąc w stanie skompensować strat, które ponosiło w ostatnich latach. Zgodnie z aktualnymi planami LG ma zlikwidować biznes smartfonów do końca lipca, a produkcję – do końca drugiego kwartału 2021 roku. Analitycy oceniają, że w rezultacie koreańska firma będzie miała niecały 1% udziałów w rynku smartfonów w tym roku. Eksperci TrendForce zwracają uwagę, że obecnie jeszcze trudniej jest przetrwać w branży smartfonów, ponieważ konkurencja staje się coraz bardziej zaciekła, a ceny komponentów idą nieustannie w górę. Zmiany te uwidocznią trend wzmacniania pozycji dominujących graczy, którzy w przyszłości będą mieli coraz więcej udziałów w rynku, kosztem mniejszych marek. W ostatnich latach LG nie szczędziło wysiłków w zakresie zaawansowanych prac badawczo-rozwojowych, tworząc m.in. LG Wing z obrotowym ekranem i LG Rollable, który, jak nazwa wskazuje, ma zwijany ekran. Ten ostatni model pozostał koncepcją i nie wszedł do masowej produkcji. Jednak pomimo tych starań, LG nadal pozostawało w tyle pod względem sprzedaży w porównaniu do głównych marek, takich jak Samsung i Apple. LG miało stosunkowo słabą pozycję w segmencie high-end, natomiast jeśli chodzi o urządzenia ze średniej i niższej półki, koreański producent nie mógł dorównać pod względem cen chińskim konkurentom. Aby zoptymalizować strukturę kosztów, firma LG zwiększyła udział firm ODM w produkcji swoich urządzeń, ale ten krok został zrobiony za późno, aby znacząco zmienić sytuację. Samsung, Lenovo i Xiaomi – to oni najprawdopodobniej skorzystają z wyjścia LG z rynków Ameryki Północnej i Ameryki Łacińskiej Biznes smartfonów LG zaczął przynosić straty od drugiego kwartału 2015 roku, które pogłębiły się po tym, jak firma stopniowo rezygnowała z rynku chińskiego w 2016 roku. Sytuacja na czwarty kwartał 2020 roku to 23 kolejne kwartały ze stratą o łącznej wartości około 5 bilionów KRW (4,5 mld USD). Mimo że LG nie miało mocnej pozycji, wyjście firmy z różnych regionalnych rynków nadal przyniesie korzyści konkurentom, w szczególności w segmencie urządzeń średniej klasy w Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej. Jeśli chodzi o Amerykę Północną, udział LG w rynku zostanie podzielony między konkurentów działających na platformie Android, w tym Samsunga, Lenovo (Motorola) i inne marki własne należące do krajowych operatorów telekomunikacyjnych. Z kolei w Ameryce Łacińskiej, wyraźniej skorzystają Lenovo (Motorola) i Xiaomi. Analitycy oceniają, że wraz z postępującym na świecie procesem szczepień, widoczne będzie stopniowe ożywienie w branży smartfonów. Rezygnacja z produkcji smartfonów LG nie powinna wpłynąć na globalną produkcję, więc TrendForce podtrzymuje swoją poprzednią prognozę: 1,36 miliarda sztuk smartfonów wyprodukowanych w 2021 roku, co oznaczałoby wzrost o 9% r / r. © TrendForce
reklama
July 15 2021 08:57 V18.20.2-2