reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemysł elektroniczny | 09 marca 2021

Volkswagen z nową strategią rozwoju cyfrowego

Volkswagen stawia nie tylko na rozwój w zakresie samochodów elektrycznych, ale zamierza przyspieszyć działania w innych przyszłościowych dziedzinach – koncern zapowiada, że oprogramowanie w samochodach i cyfrowe usługi dla klientów staną się głównymi kompetencjami przedsiębiorstwa.

Volkswagen zaprezentował strategię ACCELERATE, której celem jest przyspieszenie procesu przekształcania koncernu w przedsiębiorstwo oferujące samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu, reagując i przygotowując się na zmiany zachodzące w przemyśle samochodowym.
W ramach strategii TRANSFORM 2025+ Volkswagen od 2016 roku wprowadza głębokie zmiany w przedsiębiorstwie, rozwijając ofertę w zakresie pojazdów elektrycznych. Teraz, dzięki ACCELERATE, zamierza stać się wiodącą marką oferującą zrównoważoną mobilność – informuje koncern.
Dzięki rozwojowi nowych modeli biznesowych opartych na wykorzystaniu danych, Volkswagen zamierza pozyskać nowych klientów i dodatkowe źródła przychodów. Jeszcze w tej dekadzie marka chce ponadto udostępnić szerokiej rzeszy użytkowników rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej. – Elektromobilność była początkiem, prawdziwe przemiany dopiero przed nami. Dzięki strategii ACCELERATE zwiększamy tempo na drodze ku cyfrowej przyszłości – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena. – W najbliższych latach zmienimy Volkswagena tak mocno, jak nigdy dotąd – dodaje Brandstätter. Oprogramowanie główną kompetencją Volkswagena Zastosowanie oprogramowania w samochodach i stworzenie cyfrowych usług mają stać się głównymi kompetencjami przedsiębiorstwa. Volkswagen zamierza stworzyć cyfrowy ekosystem skoncentrowany wokół użytkownika, zaczynając od modeli z rodziny ID. W tym celu Volkswagen powołał do życia jednostkę projektową ID.Digital, która od lata 2021 roku w 12-tygodniowym rytmie będzie udostępniała zdalne aktualizacje „over the air”. Już za dwa lata po ulicach ma jeździć ponad 500 000 aut połączonych z siecią, za których pośrednictwem Volkswagen będzie mógł zbierać opinie użytkowników i uwzględniać je, opracowując nowe funkcjonalności w swoich samochodach. Model biznesowy 2.0: nowi klienci i dodatkowe źródła przychodów Samochód będzie rozwijany do postaci produktu bazującego na oprogramowaniu, a Volkswagen tworzy podstawy dla powstania nowych modeli działalności biznesowej opartych na wykorzystaniu danych. Kolejne źródła przychodów mają być pochodzić z obszarów zasilania aut w energię elektryczną, funkcji opartych na oprogramowaniu, które klient będzie mógł zamawiać stosownie do swoich potrzeb, a także z zakresu jazdy autonomicznej. – Do 2025 roku Volkswagen zainwestuje około 16 mld EUR w ważne dla swojej przyszłości rozwiązania z dziedziny pojazdów elektrycznych, hybrydyzacji i cyfryzacji. Dla pokrycia związanych z tym inwestycji, koncern w ramach strategii ACCELERATE będzie konsekwentnie zwiększał swoją rentowność. Celem jest osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie co najmniej 6 procent do 2023 roku i trwałe zabezpieczenie go na dalsze lata – informuje Volkswagen. Główny nacisk zostanie położony na wzmocnienie odporności na wahania rynku. W tym celu Volkswagen zamierza do 2023 roku zmniejszyć koszty stałe o 5 procent, zwiększyć wydajność zakładów o 5 procent rocznie i o 7 procent zoptymalizować koszty materiałów. Volkswagen zapowiada przy tym jeszcze szybszy rozwój elektromobilności: do 2030 roku udział modeli z wyłącznie elektrycznym napędem w ogólnej sprzedaży marki ma wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent. Oznacza to jej podwojenie w stosunku do dotychczas planowanego udziału w wysokości 35 procent. W USA i Chinach Volkswagen chce w tym samym czasie zwiększyć udział aut elektrycznych w swojej sprzedaży do ponad 50 procent. Volkswagen podkreśla, że stale udoskonala modułową płytę podłogową MEB przeznaczoną do budowy modeli elektrycznych tak, by konstruowane na jej bazie samochody osiągały większe prędkości, mogły być jeszcze szybciej ładowane i miały większy zasięg. Producent zapowiada przy tym skonstruowanie platformy nowej generacji, Scalable Systems Platform, przeznaczonej do pojazdów elektrycznych o niskim nadwoziu. Zostanie ona zastosowana po raz pierwszy w 2026 roku przy realizacji projektu Trinity. Udostępnienie rozwiązań z zakresu jazdy autonomicznej Wszystkie zamierzenia Volkswagena dotyczące przyszłych rozwiązań staną się po raz pierwszy dostępne dla klientów w jednym aucie w 2026 roku. Zostaną one zastosowane w modelu Trinity, który pod trzema względami ma wyznaczyć nowe standardy koncernu: technologicznym, w zakresie modelu biznesowego 2.0 oraz w dziedzinie nowych procesów produkcyjnych w głównym zakładzie w Wolfsburgu. Od samego początku Trinity umożliwi jazdę autonomiczną na poziomie 2+, a w dalszej perspektywie: na poziomie 4.
reklama
reklama
July 15 2021 08:57 V18.20.2-2