reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

Świetlana przyszłość przed start-upami medycznymi – zwłaszcza medtechami

Jednorożców, czyli start-upów o wartości miliona dolarów, warto szukać w branży medtech/telemedycznej, która według Deloitte może być do 2025 r. warta nawet 612,7 mld USD.

Pandemia mocno rozbudziła zainteresowanie medycyną i, o ile w pierwszej fazie zainteresowanie kapitału często bezpośrednio było związane z rozwiązaniami przeznaczonymi do walki z koronawirusem, to w dłuższym horyzoncie czasowym nie będzie to jedyny warunek zaistnienia na szeroko pojętym rynku medycznym. Jak się bowiem okazuje problem nie dotyczy tylko Covid-19 i koronawirusa, ale wielu chorób, które (tymczasowo) zeszły na drugi plan z powodu walki z pandemią, ale wciąż są przyczyną wielu dolegliwości i zgonów – stwierdza Aleksander Gruszczyński, prezes zarządu w Carlson Investments SA. Obecne warunki pod wieloma względami pokazały potencjał telemedycyny, pozwalającej na zdalne zajmowanie się pacjentem. I tak jak powrót po pandemii może być już w realiach, gdzie praca zdalna to nie tyle awaryjne wyjście, co jedna z metod wartych udoskonalania, a e-commerce to pełnokrwisty kanał sprzedaży, tak w niedługim czasie telemedycyna może okazać się remedium na wiele problemów medycznych: od przeciążenia oddziałów, po problem zakażeń szpitalnych. Według Deloitte światowy rynek urządzeń medycznych do 2025 r. ma osiągnąć wartość 612,7 mld USD, podczas gdy w 2018 r. był wyceniany na 425,5 mld USD. Widać więc w tym obszarze realny potencjał. Deloitte dodatkowo zauważa jeden niezwykle ważny trend z perspektywy medtechów z Polski: firmy medtech z krajów rozwijających się w coraz większym stopniu zdobywają część rynków zagranicznych, umacniając również swoją obecność na rynku krajowym. W całym zaangażowaniu w medtech, można było się obawiać, że rozwiązania powstałe poza ścisłym światowym centrum gospodarczym mogą mieć wielkie trudności w zdobywaniu rynku – okazuje się jednak, że były to zbyt pesymistyczne i przedwczesne opinie, gdyż przede wszystkim liczy się innowacyjność. Dobry produkt z reguły zawsze się obroni – komentuje Aleksander Gruszczyński. Poszukując rozwiązań, które mogą odmienić rynek, warto zwrócić uwagę na producentów urządzeń typu wearables, takich jak smartwatche, które potencjalnie mogą spełniać wiele dodatkowych funkcji, na przykład diagnostycznych. O rosnącej randze wearables przekonuje chociażby nabycie Fitbit, (produkującego smartwatche i działającego w branży konsumenckiego medtechu) przez Google za ponad 2,1 mld USD.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama