reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© EkoenergetykaPolska
Przemysł elektroniczny |

Ekoenergetyka-Polska wygrała ogromny przetarg

Ekoenergetyka-Polska zrealizuje jeden z największych kontraktów na dostawę infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Europie. Régie Autonome des Transports Parisiens zamówił aż 274 urządzenia o łącznej mocy aż 24,5 MW.

Ekoenergetyka-Polska dostarczy nad Sekwanę 274 urządzenia o mocy 90 kW każde. To oznacza, że w rezultacie infrastruktura ładowania będzie dysponowała mocą niemal 24,5 MW. Polski producent przygotował projekt zgodnie z wymaganiami RATP, dlatego ładowarki, które trafią do dwóch paryskich zajezdni – Centre Bus de Lilas oraz Pleyel – będą występowały w trzech konfiguracjach. Pierwsza z nich, standardowa – typu plug-in, wyposażona w złącze CCS Combo 2. Następnie wersja z satelitką, dzięki której możliwe jest ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, w których występuje ograniczona przestrzeń. Trzecia opcja to rozwiązanie wyposażone w specjalny zwijak kablowy, dzięki któremu jest możliwość opuszczenia przewodu z sufitu do gniazda autobusu. Francuski operator nie pierwszy raz podejmuje współpracę z liderem rynku emobility. Już w 2018 roku oba podmioty podpisały kontrakt na dostawę stacji ładowania do najbardziej zaludnionego regionu kraju Île-de-France. Ekoenergetyka dostarczyła do Paryża 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW. – Wygrany dwa lata temu przetarg był dla nas ogromnym sukcesem. To było nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim – kontrakt z jednym z największych operatorów we Francji – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka-Polska SA. – Umowy z międzynarodowymi, dużymi operatorami w największych miastach Europy, tak jak w przypadku RATP i Paryża, to jeden z elementów strategii rozwoju. Konsekwentnie dążyliśmy do globalizacji przedsiębiorstwa, rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – komentuje Bartosz Kubik, jeden z założycieli spółki. Umowa pomiędzy RATP i Ekoenergetyką jest częścią ambitnego planu regionalnego urzędu transportu Île-de-France Mobilités (IDFM), który chce zrezygnować ze wszystkich autobusów napędzanych silnikami diesla. Francuski operator zadeklarował w 2014 r. zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o 50%.
Ekoenergetyka-Polska SA od ponad dekady projektuje i produkuje stacje ładowania wysokiej mocy do pojazdów elektrycznych. Spółka w 2019 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 154,53% (69,034 mln zł; zatrudnienie: 278 osób). Rok wcześniej było to 923,03% (37,546 mln zł; zatrudnienie: 112 osób).

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama