reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 24 grudnia 2020

Polski system smart home z pomocą PAIH podbija globalne rynki

Kuwejt, Arabia Saudyjska, Nigeria, Węgry czy Włochy – to tylko niektóre kierunki ekspansji zagranicznej firmy Grenton. Polski producent innowacyjnych systemów automatyki budynkowej z pomocą Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) od kilku lat rozwija obecność na międzynarodowych rynkach.

Obecnie firma Grenton rozwija swoją pozycję w 17 krajach na obszarze EMEA. Ze wsparciem PAIH jest w trakcie działań eksportowych na rynku tureckim.
Grenton Smart Home to rozwiązanie przeznaczone do kompleksowego automatycznego zarządzania funkcjami domu. Inteligentna automatyka domowa steruje m.in. domowym ogrzewaniem, oświetleniem, wentylacją i klimatyzacją, bramą garażową czy multimediami. Firma rozpoczęła działalność dziewięć lat temu w Krakowie. Obecnie zatrudnia prawie 50 pracowników i dysponuje ponad 500 dealerami i dystrybutorami na terenie całej Polski. Ostatnio Grenton został laureatem prestiżowego konkursu Deloitte 2020 Technology Fast 50 i tym samym znalazł się wśród najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. – Zazwyczaj podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej poprzedzone jest wieloletnimi działaniami na rynku rodzimym. Ważne jest wypracowanie pozytywnej opinii wśród klientów i kontrahentów, utrzymanie wysokiego poziomu wsparcia posprzedażowego i ulepszanie produktu innowacyjnymi rozwiązaniami, zwłaszcza jeśli chodzi o firmy z branży IT oraz IoT. Mając ugruntowaną pozycję na rodzimym rynku, w 2018 roku zdecydowaliśmy o rozpoczęciu sprzedaży zagranicą. Drzwi na międzynarodowe rynki pomogła nam otwierać Polska Agencja Inwestycji i Handlu – wyjaśnia Natalia Zimny z firmy Grenton. Po skompletowaniu pierwszego zespołu eksportowego, Grenton rozpoczął pracę od podstaw, m.in. analizę rynku zagranicznego, poszukiwanie potencjalnych partnerów oraz prezentacje techniczne. W 2018 roku firma brała udział w targach Gitex w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i w grudniu tego samego roku Grenton podpisał kontrakt z emirackim dystrybutorem. Następnie Grenton w ciągu dwóch lat podpisał kontrakty dystrybucyjne w takich krajach jak Kuwejt, Arabia Saudyjska, Ghana, Nigeria, Węgry, Serbia, Albania, Rumunia oraz w listopadzie 2020 roku we Włoszech. – Pomagaliśmy w rozmowach z partnerami na miejscu. Popyt na rozwiązania typu smart home rośnie. Szczególny rozwój branży przewidujemy na rok 2021, kiedy restrykcje gospodarcze wynikające z pandemii będą stopniowo znoszone, a klienci jeszcze bardziej zwrócą się w stronę nowych technologii. To dla Grenton szansa na podbijanie kolejnych rynków – mówi Katarzyna Jedlińska, rzecznik prasowy PAIH. Źródło: PAIH
reklama
reklama
October 14 2021 17:14 V18.25.1-2