reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Airly pozyskało 2 mln USD

Krakowski start-up Airly dostarczający rozwiązania do pomiaru jakości powietrza, zebrał USD mln USD w rundzie finansowania. Firma chce przeznaczyć pozyskane środki na globalny rozwój.

– Jesteśmy zachwyceni mogąc ogłosić naszą rundę finansowania z Giant Ventures i innymi inwestorami, w tym członkami rodzin sir Richarda Bransona i sir Ronalda Cohena oraz ekspertami związanymi z takimi firmami jak Spotify, Henkel, Pipedrive czy Gojek Indonesia – napisało Airly w portalu społecznościowym. Airly rozpoczęło działalność w 2016 roku, założone przez czterech studentów AGH: Wiktora Warchałowskiego, Aleksandra Koniora, Michała Miśka i Michała Kiełtyki. Początkowo działało na rynku polskim, ale w krótkim czasie sensory jakości powietrza wyprodukowane przez krakowską firmę zaczęły pracować w światowych metropoliach. – Kiedy zaczynaliśmy, celem było zapewnienie ultralokalnych, dokładnych, predykcyjnych danych o zanieczyszczeniu powietrza dla naszego miasta. Obecnie Airly jest dostępne w ponad 30 krajach, dostarczając dane o jakości powietrza milionom ludzi na całym świecie i przeciwdziałając jednemu z największych zagrożeń środowiskowych na świecie – komentuje Wiktor Warchałowski, CEO Airly. Airly podkreśla, że problem zanieczyszczenia powietrza i negatywnego wpływy tego zjawiska na nasze zdrowie dotyka niemal wszystkich ludzi, a według WHO 9 na 10 osób na świecie oddycha złej jakości powietrzem, co wpływa na zwiększenie ryzyka udaru, demencji, chorób serca, raka płuc i innych chorób. Czujniki Airly działają jako globalny system ostrzegania o zanieczyszczeniu powietrza na poziomie ulic i w czasie rzeczywistym. Co więcej, firma proponuje inteligentną predykcję jakości powietrza. Prognoza Airly obejmuje dobę w trybie godzina po godzinie, i jest opracowywana przy wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji. fot.: © Airly

reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama