reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© filmfoto dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

thyssenkrupp zwolni setki osób w segmencie motoryzacji

Niemiecki koncern 1 października rozpoczyna restrukturyzację swojego działu motoryzacji. W związku z tym firma planuje m.in. zwolnienie 800 osób.

W nadchodzących miesiącach biznes System Engineering thyssenkrupp zostanie podzielony pod względem handlowym, operacyjnym i prawnym na dwie niezależne jednostki. Celem jest stworzenie niezależnych firm dostarczających różny asortyment produktów. Jedną z nich będzie firma inżynieryjna specjalizująca się w liniach montażowych karoserii, która nadal będzie zarządzana w ramach segmentu dostaw i usług motoryzacyjnych thyssenkrupp (Automotive Technology). Druga będzie łączyć obecną działalność w zakresie montażu zespołów napędowych i akumulatorów i będzie częścią portfolio thyssenkrupp (Multi Tracks) – czytamy w komunikacie thyssenkrupp. Proces tworzenia dwóch odrębnych jednostek biznesowych będzie wymagał dalszej restrukturyzacji w poszczególnych lokalizacjach. W związku z tym firma planuje redukcję około 800 etatów w bieżącym roku podatkowym, z czego około 500 znajduje się w Niemczech. Przyczyną restrukturyzacji jest spadek liczby zamówień i sprzedaży, który drastycznie zaostrzył się w wyniku kryzysu związanego z koronawirusem. Wraz z podziałem zlikwidowane zostaną również struktury centralne w siedzibie głównej – informuje firma. Zakłady thyssenkrupp w niemieckich landach Badenii-Wirtembergii, Saary i Hesji będą się specjalizować w rozwiązaniach do montażu nadwozi i produkcji lekkich elementów karoserii dla klientów z branży motoryzacyjnej. Dział napędów i akumulatorów będzie kontynuował transformację w kierunku e-mobilności, aby w przyszłości działać jako generalny wykonawca w obszarze alternatywnych układów napędowych i technologii magazynowania. Będzie to miało wpływ głównie na zakłady firmy w Bremie, Dolnej Saksonii i Saksonii. System Engineering thyssenkrupp dysponuje obecnie dziewięcioma zakładami w Niemczech. W Bremie i Langenhagen (Dolna Saksonia) firma opracowuje i produkuje urządzenia do montażu i testowania silników spalinowych, silników elektrycznych i ogniw paliwowych. W zakładach Heilbronn (Badenia-Wirtembergia), Lockweiler (Saara) i Burghaun (Hesja) opracowywane i produkowane są linie montażowe nadwozi. Firma prowadzi również dwie linie montażowe baterii w Hohenstein-Ernstthal i Chemnitz (Saksonia). Zakłady w Mühlacker i Weinsberg (Badenia-Wirtembergia) opracowują i produkują rozwiązania dla lekkich pojazdów. W sumie w Niemczech pracuje około 3200 osób w dziale inżynierii systemów motoryzacyjnych thyssenkrupp.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama