reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Umicore Przemysł elektroniczny | 07 września 2020

Ile materiałów katodowych potrzeba do baterii w smartfonie?

Umicore uruchomi w Nysie fabrykę materiałów katodowych niezbędnych do produkcji baterii litowo-jonowych. Ile takich materiałów potrzeba do wyprodukowania baterii do smartfona, a ile – do auta elektrycznego?

Będące ciemnoszarymi proszkami składającymi się z kilku metali - takich jak lit, nikiel, kobalt i mangan - materiały katodowe są krytycznymi składnikami akumulatorów litowo-jonowych. Ich właściwości chemiczne wpływają na wydajność akumulatorów litowo-jonowych, a skład determinuje to, jak długo możesz rozmawiać przez telefon, jak daleko pojedziesz swoim samochodem elektrycznym, jak szybko ładuje się akumulator i ile energii możesz zgromadzić dzięki panelom słonecznym. Umicore specjalizuje się w materiałach katodowych od 1999 roku. W tamtym czasie były one przeznaczone dla klientów z przemysłu przenośnej elektroniki w Azji. Obecnie Umicore dostarcza materiały katodowe do szerokiego zakresu zastosowań na całym świecie, w tym do elektroniki przenośnej, narzędzi elektrycznych, pojazdów elektrycznych i magazynów energii. Materiały katodowe wyprodukowane w Nysie trafią głównie do klientów, którzy produkują akumulatory litowo-jonowe stosowane w pojazdach elektrycznych. Ci producenci łączą materiały katodowe z innymi komponentami, które razem tworzą gotową baterię, która następnie instalowana jest w pojeździe przez producenta samochodu. W miarę jak społeczeństwo coraz powszechniej będzie przyjmowało rozwiązania związane z elektromobilnością, przemysł motoryzacyjny na całym świecie będzie potrzebował większej produkcji materiałów katodowych. Bateria telefonu wymaga jedynie 20 gramów materiałów katodowych, ale już akumulator w samochodzie elektrycznym może zawierać 100 kilogramów lub nawet więcej. Oto zestawienie kilku najważniejszych zastosowań. © Umicore
reklama
reklama
September 18 2020 12:10 V18.10.12-1