reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© volkswagen Przemysł elektroniczny | 30 lipca 2020

Rozbudowa zakładu Volkswagen Poznań na finiszu

Volkswagen Poznań zainwestował w ostatnich dwóch latach 2 mld PLN na przygotowanie i dostosowanie linii produkcyjnych do budowy samochodów nowej generacji. Firma kupiła m.in. 450 wielofunkcyjnych robotów.

Większość inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu Volkswagen Caddy 5, została zakończona. Na potrzeby produkcji samochodów nowej generacji rozbudowano halę spawalni, wybudowano nową halę logistyczną i zintegrowano tereny fabryki. Znaczną cześć wydanych w ciągu ostatnich dwóch lat 2 mld PLN przeznaczono na budowę nowych hal oraz zakup maszyn i urządzeń. Za nami około 90 procent wszystkich inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu. W tej chwili trwa produkcja samochodów testowych, a przed samym uruchomieniem produkcji seryjnej we wrześniu tego roku, planujemy ostateczną przebudowę zakładu pod nowego Caddy. Produkcja będzie rozwijała się stopniowo, od kilkudziesięciu egzemplarzy w fazie wstępnej, do pełnych mocy produkcyjnych, jakie osiągniemy w 2021 roku – powiedział Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań oraz dyrektor zakładu w Poznaniu. Pierwszym etapem rozbudowy zakładu było zespolenie terenów fabryki, dotychczas przedzielonych drogą publiczną. W kolejnym kroku powstała nowa hala logistyczna, a z nią blisko 46 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Natomiast największym wyzwaniem finansowym i organizacyjnym ostatnich dwóch lat, była rozbudowa hali spawalni. Poza nową halą o powierzchni ponad 14 000 m kw., spółka Volkswagen Poznań zainwestowała także środki w nowoczesną technologię, finansując zakup 450 wielofunkcyjnych robotów. Ich zadaniem będzie precyzyjna budowa karoserii Caddy 5. Jak informuje Volkswagen, automatyzacja procesów produkcyjnych pociąga za sobą dalsze istotne zmiany organizacyjne. Robotyzacja i automatyzacja oznacza konieczność przygotowania pracowników do obsługi nowych urządzeń. – Tak daleko idącym zmianom technologicznym towarzyszą zawsze nie mniejsze zmiany organizacyjne. Wraz z postępem pojawiają się nowe potrzeby i nowe kompetencje. Budowa nowej karoserii Caddy 5 wymagać będzie wykonywania znacznie mniejszej ilości czynności manualnych, natomiast blisko trzykrotnie zwiększy się nasze zapotrzebowanie na operatorów maszyn i urządzeń. W przypadku zakładu w Poznaniu, w ostatnich dwóch latach zrealizowaliśmy ponad 1800 szkoleń wartych ponad 3 miliony złotych, których celem było przekwalifikowanie pracowników i przygotowanie ich do pracy w nowych warunkach i w nowej roli – mówi Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych i organizacji Volkswagen Poznań.
reklama
August 05 2020 00:04 V18.8.2-1