reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayRusfromspb Przemysł elektroniczny | 10 czerwca 2020

Toyota inwestuje w wodorowe samochody dostawcze w Chinach

Toyota wraz z pięcioma chińskimi koncernami postanowiła zbudować masowy rynek wodorowych samochodów dostawczych w Państwie Środka i zakłada spółkę joint venture United Fuel Cell System R&D (FCRD).

Zadaniem nowo powołanej United Fuel Cell System R&D będzie opracowanie ogniw paliwowych i układów napędowych do bezemisyjnych, wodorowych samochodów dostawczych na chiński rynek.
Nowa spółka R&D skupi się na rozwoju elektrycznych napędów na ogniwa paliwowe do pojazdów użytkowych. Udziałowcami United Fuel Cell System R&D są Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec. - Toyota i SinoHytec wniosą do tej współpracy doświadczenie w rozwoju napędów wodorowych oraz technologie ogniw paliwowych. Pozostali udziałowcy to producenci samochodów dostawczych, dysponujący dużą wiedzą w zakresie projektowania i produkcji tych pojazdów oraz znajomością rynku. Wspólnie za pośrednictwem spółki FCRD skupią się na opracowaniu atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów elektrycznych aut dostawczych zasilanych wodorem – czytamy w komunikacie. Toyota podkreśla, że współpraca japońskiego koncernu i jej partnerów wpisuje się w chińską politykę rozwijania czystego transportu, a także w długofalową strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której celem jest wyeliminowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko do 2050 roku. - Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę – powiedział Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec. Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65% udziałów, 15% spółki będzie należało do SinoHytec i po 5% do pozostałych partnerów. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów. United Fuel Cell System R&D skupi się na opracowaniu planów produktowych oraz jednej podstawowej struktury, na której zostanie oparta seria zunifikowanych komponentów, np. modułów ogniw paliwowych czy jednostek sterujących.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 09 2020 11:27 V18.6.11-2