reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© HyperPoland
Przemysł elektroniczny |

Ekspert światowej klasy dołącza do Hyper Poland

Johannes Braun, dyrektor generalny Maglev Transrapid Project w Szanghaju dołączył do Rady Doradczej Hyper Poland, polskiej spółki opracowującej innowacyjną, szybką kolej magnetyczną.

Johannes Braun jest specjalistą w zakresie kolei i systemów maglev. Ma szerokie doświadczenie w zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi. Od 2001 do 2003 r. był dyrektorem generalnym niemieckiego konsorcjum Shanghai Maglev Transrapid Project (Siemens i ThyssenKrupp) na miejscu w Szanghaju, które wybudowało pierwszą komercyjną linię kolei magnetycznej maglev (w użyciu od 2004 roku) o prędkości przelotowej 431 km/h. Johannes Braun studiował elektrotechnikę i energetykę w Kaiserslautern. W 1989 r. rozpoczął karierę zawodową jako inżynier ds. rozruchu i kierownik projektu w międzynarodowych zakładach inżynieryjnych i konstrukcyjnych - automatyzacji procesów w hutach żelaza, stali i dużych walcowniach na całym świecie. Najpierw dla Siemens AG Industrial Solutions z siedzibą w Erlangen, a później dla Siemens Pte Ltd. w Singapurze. W latach 1997–2006 był zaangażowany w zarządzanie projektami w Siemens AG w Berlinie, m.in. jako kierownik instalacji i rozruchu w projekt SkyTrain na lotnisku w Düsseldorfie oraz Transrapid International GmbH jako manager „Transrapid Berlin - Hamburg” i programu wdrażania magleva dla USA. W latach 2006–2011 pracował jako dyrektor ds. sygnalizacji jednostek biznesowych, szybkich pociągów i infrastruktury w Alstom Transport Deutschland GmbH, a następnie jako dyrektor zarządzający Alstom Austria GmbH, gdzie był odpowiedzialny za strukturyzację, budowę i rozwój działalności w Niemczech i Austrii. Od 2011 roku związany z Goldschmidt Group, w której jest prezesem Business Unit Rail Solutions oraz wiceprezesem całej grupy. Goldschmidt obsługuje rynek kolejowy na całym świecie tworząc inteligentne rozwiązania dla infrastruktury.
Hyper Poland pracuje nad autorskim podejściem do koncepcji kolei próżniowej hyperloop. Dzięki pomysłowi podzielenia prac na trzy etapy, pierwsze rozwiązania wprowadzające pasywną lewitację magnetyczną na istniejące tory mogą być gotowe do wdrożenia pilotażowego już w perspektywie około 3 lat. Pozwolą one na osiąganie prędkości nawet 415 km/h przez pojazdy poruszające się po istniejącej, choć zmodernizowanej infrastrukturze. Nie wyeliminują jednocześnie z torów tradycyjnych pociągów. Koszt takiej modernizacji będzie znacznie niższy od kosztu budowy nowych tras kolei dużych prędkości – podkreśla firma. Magrail to pierwszy etap, o którym myślą inżynierowie z Hyper Poland. Drugim jest hyperrail, który - w skrócie - wiąże się z obudowaniem toru magrail tunelem próżniowym. W nim ruch magnetycznych pojazdów mógłby się odbywać z prędkością sięgającą nawet 1000 km/h. Wreszcie ostatni etap to hyperloop. Najbardziej nowoczesny, najszybszy i najefektywniejszy energetycznie, a przez to też najbardziej „zielony” środek transportu. Jednak technologia hyperloop, która pozwoli na przemieszczanie się z prędkością do 1200 km/h, będzie jednak wymagała stworzenia od podstaw przeznaczonej dla niej infrastruktury.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama