© filmfoto dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Ostre cięcia w Renault
Renault ogłosił zamiar zwolnienia 15 tys. pracowników w ramach planu redukcji kosztów, którego celem są oszczędności na poziomie ponad 2 mld EUR w ciągu trzech lat.
Jak poinformował Renault, Grupa „zamierza dostosować zatrudnienie do stanu umożliwiającego powrót do rentownego i trwałego wzrostu (…) w dialogu z partnerami społecznymi i lokalnymi władzami”. - Projekt dostosowania stanu zatrudnienia będzie realizowany poprzez przekwalifikowanie, mobilność wewnętrzną i dobrowolne odejścia pracowników. Proces zostanie rozłożony na trzy lata i obejmie blisko 4 600 stanowisk we Francji oraz ponad 10 000 miejsc pracy w innych krajach świata – czytamy w komunikacie.
Grupa Renault obniży globalne zdolności produkcyjne z 4 mln samochodów w 2019 roku do 3,3 mln pojazdów w 2024 roku. W Maroku i Rumunii zawieszone zostaną projekty rozbudowy mocy produkcyjnych oraz przeprowadzona analiza możliwości dostosowania mocy produkcyjnych Grupy w Rosji.
We Francji działalność Grupy skupi się na strategicznych dla przyszłości dziedzinach: samochodach elektrycznych, samochodach dostawczych, gospodarce obiegu zamkniętego i innowacjach o wysokiej wartości dodanej. Grupa przeprowadzi restrukturyzację działalności zakładu we Flins i Guyancourt.
Wśród najważniejszych elementów planu, Renault wymienia „poprawę efektywności i zmniejszenie kosztów projektowych poprzez wykorzystanie dorobku Aliansu – na kwotę 800 mln EUR”. Renault zamierza też skoncentrować prace rozwojowe nad strategicznymi technologiami o wysokiej wartości dodanej w ośrodkach projektowych w regionie Ile-de-France. Producent przyspieszy także wdrażanie rozwiązań przemysłu 4.0 oraz proces digitalizacji procesów projektowych.
Dodatkowo planowana jest optymalizacja infrastruktury przemysłowej – na kwotę 650 mln EUR oraz obniżenie kosztów ogólnozakładowych i marketingu – na kwotę 700 mln EUR.
Grupa Renault informuje, że poprzez restrukturyzację będzie mogła skupić się na kluczowych obszarach działalności, w szczególności poprzez zbycie udziałów Grupy Renault w Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) w Chinach na rzecz Dongfeng Motor Corporation i zakończenie produkcji samochodów osobowych z silnikami spalinowymi pod marką Renault na rynku chińskim.