© Pixabay
Przemysł elektroniczny |
Renault, Nissan i Mitsubishi ogłosiły nowy model współpracy
Poszczególne spółki Aliansu będą wyznaczały standardy w regionach, w których mają przewagę, aby podnosić i wspierać konkurencyjność swoich partnerów – poinformowali przedstawiciele Grupy Renault, spółek Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation.
Członkowie jednego z największych na świecie aliansów samochodowych, ogłosili uruchomienie kilku programów, które mają podnieść konkurencyjność i rentowność trzech spółek. Postanowiono wprowadzić model leader-follower w obszarze rozwoju i produkcji samochodów oraz uzgodniono następujące cele współpracy:
- dalszy rozwój strategii standaryzacji Aliansu, która będzie obejmować nie tylko platformy podłogowe, lecz także nadwozia,
- w segmentach produktowych - skupienie uwagi na jednym kluczowym modelu (leader) i siostrzanych modelach zaprojektowanych przez wiodącą spółkę we współpracy z zespołami pozostałych firm (followers),
- samochody marek leader i follower będą produkowane na maksymalnie konkurencyjnych zasadach; jeśli będzie to możliwe, będzie rozważana możliwość łączenia produkcji, oraz dalsze współdzielenie modeli z segmentu lekkich samochodów dostawczych, w którym wprowadzono już w życie model leader-follower.
- samochody autonomiczne: Nissan,
- interaktywne technologie: koncern Renault będzie kierował pracami nad platformą opartą na systemie Android, a Nissan będzie realizować analogiczne projekty w Chinach,
- E-body (e-nadwozie), główny system architektury elektryczno-elektronicznej: Renault,
- jednostka e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault, CMF-EV ePT – Nissan,
- napędy PHEV w segmencie C/D (hybrydowe plug-in): Mitsubishi.