reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 27 maja 2020

Renault, Nissan i Mitsubishi ogłosiły nowy model współpracy

Poszczególne spółki Aliansu będą wyznaczały standardy w regionach, w których mają przewagę, aby podnosić i wspierać konkurencyjność swoich partnerów – poinformowali przedstawiciele Grupy Renault, spółek Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation.

Członkowie jednego z największych na świecie aliansów samochodowych, ogłosili uruchomienie kilku programów, które mają podnieść konkurencyjność i rentowność trzech spółek. Postanowiono wprowadzić model leader-follower w obszarze rozwoju i produkcji samochodów oraz uzgodniono następujące cele współpracy:
  • dalszy rozwój strategii standaryzacji Aliansu, która będzie obejmować nie tylko platformy podłogowe, lecz także nadwozia,
  • w segmentach produktowych - skupienie uwagi na jednym kluczowym modelu (leader) i siostrzanych modelach zaprojektowanych przez wiodącą spółkę we współpracy z zespołami pozostałych firm (followers),
  • samochody marek leader i follower będą produkowane na maksymalnie konkurencyjnych zasadach; jeśli będzie to możliwe, będzie rozważana możliwość łączenia produkcji, oraz dalsze współdzielenie modeli z segmentu lekkich samochodów dostawczych, w którym wprowadzono już w życie model leader-follower.
- Oczekuje się, że dzięki wprowadzeniu modelu leader-follower inwestycje w rozwój nowych modeli objętych programem spadną aż o 40% – czytamy w komunikacie. W wyniku wprowadzonych zmian niemal 50% wszystkich modeli Aliansu będzie projektowanych i produkowanych do 2025 roku zgodnie z założeniami modelu leader-follower. Program leader-follower, który obejmuje platformy podłogowe i układy napędowe, zostanie rozszerzony o wszystkie kluczowe technologie, za które będą odpowiedzialne następujące spółki:
  • samochody autonomiczne: Nissan,
  • interaktywne technologie: koncern Renault będzie kierował pracami nad platformą opartą na systemie Android, a Nissan będzie realizować analogiczne projekty w Chinach,
  • E-body (e-nadwozie), główny system architektury elektryczno-elektronicznej: Renault,
  • jednostka e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault, CMF-EV ePT – Nissan,
  • napędy PHEV w segmencie C/D (hybrydowe plug-in): Mitsubishi.
Alians wprowadził także zasadę nazywania różnych części świata „regionami referencyjnymi”. Poszczególne spółki będą skupiać swoją uwagę na swoich kluczowych regionach, aby uzyskiwać tam optymalną konkurencyjność i być dla pozostałych członków punktem odniesienia w tej dziedzinie. W ramach nowego programu Nissan będzie marką wiodącą w Chinach, Ameryce Północnej i Japonii. Renault przejmie analogiczne obowiązki w Europie, Rosji, Ameryce Południowej i Afryce Północnej, a spółka Mitsubishi Motors w regionie ASEAN i Oceanii. Każda spółka będzie wiodącą firmą w wybranych regionach. Rozwój wspólnych usług zoptymalizuje współdzielenie kosztów stałych i umożliwi wszystkim firmom członkowskim maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów – wyjaśniają firmy.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 09 2020 11:27 V18.6.11-2