reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Iveco
Przemysł elektroniczny |

Iveco wyprodukuje elektryczne ciężarówki w Niemczech

Fabryka IVECO w niemieckim Ulm stanie się węzłem produkcyjnym elektrycznych pojazdów ciężarowych Nikola TRE zasilanych akumulatorami oraz ogniwami paliwowymi.

nIVECO i FPT Industrial, marki CNH Industrial odpowiedzialne odpowiednio za pojazdy użytkowe i napędy, będą w ramach europejskiej spółki joint-venture z Nikola Motor Company produkować samochód ciężarowy Nikola TRE w fabryce IVECO w Ulm w Niemczech. To partnerstwo w zakresie pojazdów ciężarowych rozpoczęło się od objęcia przez CNH Industrial pakietu akcji spółki Nikola serii D o wartości 250 mln USD. Nawiązanie współpracy ogłoszono we wrześniu 2019 roku, po czym w grudniu firmy zaprezentowały ciężarowy pojazd elektryczny Nikola TRE z zasilaniem akumulatorowym (BEV), będący pierwszym krokiem w stronę skonstruowania elektrycznego modelu zasilanego ogniwami paliwowymi (FCEV). - Fabryka w Ulm, stanowiąca ośrodek technologiczny produkujący podwozia, jest dogodnie zlokalizowana w centralnej części Badenii-Wirtembergii. Zakład dysponujący wykwalifikowaną kadrą i laboratoriami badawczymi przygotowuje się do roli czołowego węzła produkcyjnego pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi. Władze regionu przeznaczyły znaczące środki na finansowanie prowadzonych na jego terenie projektów badawczo-rozwojowych, a rozwinięty przemysł motoryzacyjny i współpraca ze strategicznymi partnerami z okolicy pozwoli zakładowi w Ulm korzystać z bliskości kluczowych dostawców – podkreśla Iveco w komunikacie.
W pierwszym etapie projektu joint-venture zainwestuje 40 mln EUR w modernizację fabryki, w której prowadzony będzie końcowy montaż pojazdów. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku, a pierwsze egzemplarze Nikoli TRE zostaną dostarczone klientom jeszcze w tym samym roku.
Ponadto niemiecki rząd federalny niedawno ogłosił roboczą wersję Narodowej Strategii Wodorowej, której celem jest rozwijanie pionierskiej roli firm w pracach nad technologiami wodorowymi. W ramach tej strategii władze zadeklarowały przekazanie 2 mld EUR na finansowanie programu innowacji w obszarze technologii wodorowych, w tym na rozwój koniecznej infrastruktury dystrybucyjnej. Najpierw do produkcji wejdą elektryczne ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2 z modułowymi i skalowalnymi zespołami akumulatorowymi o pojemności 720 kWh oraz silnikami elektrycznymi o mocy ciągłej 480 kW. Dostawy modułów do zakładu w Ulm będą pochodziły z hiszpańskich fabryk IVECO w Valladolid i Madrycie. Wersje elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi, budowane na tej samej platformie, będą testowane w ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu H2Haul w 2021 roku, a ich premiera rynkowa jest przewidziana na 2023 rok. Obecnie opracowywany model Nikola TRE jest oparty na nowej platformie IVECO S‑WAY i wykorzystuje technologię oraz systemy sterowania i systemy multimedialne pochodzące z samochodów ciężarowych Nikola. Pierwsze testy powinny rozpocząć się w połowie 2020 roku, a prototyp zostanie pokazany na wrześniowych targach pojazdów użytkowych IAA 2020 w Hanowerze. Spółka joint-venture jest częścią szerszego partnerstwa z Nikola Corporation, mającego na celu przyspieszenie transformacji branży w kierunku produkcji bezemisyjnych dużych samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej i Europie poprzez przejście na technologię ogniw paliwowych. Głównym celem współpracy jest wykorzystanie wiedzy każdego z partnerów w celu skutecznego wdrożenia bezemisyjnych dużych pojazdów ciężarowych i wprowadzenia do branży zupełnie nowego modelu biznesowego.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama