reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemysł elektroniczny | 13 stycznia 2020

Volkswagen prowadzi badania potrzebne do prac nad pojazdami autonomicznymi

Na odcinku badawczym finansowanym przez kraj związkowy Dolna Saksonia i Niemiecką Agencję Kosmiczną, Volkswagen spodziewa się zebrać nowe informacje potrzebne do prac nad pojazdami poruszającymi się autonomicznie.

W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego. Na fragmencie trasy wykorzystywanym przez Niemiecką Agencję Kosmiczną kamery zbierają anonimowe dane dotyczące różnych sytuacji drogowych.
- Aby prowadzić badania w dziedzinie jazdy autonomicznej, niezbędne są dane na temat rzeczywistego ruchu drogowego. Odcinek testowy w Dolnej Saksonii pozwoli nam nie tylko zbadać codzienny przepływ samochodów, ale też umożliwi przeprowadzenie różnych symulacji - podkreśla znaczenie odcinka badawczego dr Frank Welsch, członekZarządu Volkswagena ds. rozwoju.
W zeszłym roku Niemiecka Agencja Kosmiczna zainstalowała wzdłuż omawianego fragmentu drogi urządzenia umożliwiające precyzyjny pomiar pozycji pojazdów. Dzięki zebranym informacjom Volkswagen będzie mógł prowadzić prace nad dalszym rozwojem oprogramowania instalowanego w swoich pojazdach. Fragment autostrady stał się otwartą platformą badawczą umożliwiającą dokonywanie różnych testów i prób, m.in. symulacji natężenia ruchu samochodowego. Na testowej trasie gromadzi się anonimowe informacje, badane są jedynie tzw. trajektorie ruchu drogowego, nie zbiera się zaś specyficznych danych o pojedynczych pojazdach – np. numerów rejestracyjnych czy wizerunku kierowców. Trajektorie są to linie oraz krzywe odzwierciedlające ślad poruszających się pojazdów. Oprócz urządzeń rejestrujących zainstalowano urządzenia w technologii pWLAN służące do bezpośredniego komunikowania się pojazdów między sobą oraz z urządzeniami infrastruktury drogowej. W tę tzw. technologię „Car2X” wyposażono seryjnie nowego Golfa, znajdzie się ona również w modelu ID.3. Prace prowadzone są w ramach projektu „Obszar Testowy Dolna Saksonia”. Projekt Niemieckiej Agencji Kosmicznej jest wspierany przez Ministerstwo ds. Gospodarki, Pracy, Ruchu Drogowego i Cyfryzacji Dolnej Saksonii oraz przez Ministerstwo ds. Nauki i Kultury tego landu. Oprócz Volkswagena informacje zebrane na odcinku badawczym autostrady A39 wykorzystają także Continental AG, Wolfsburg AG, IAV GmbH, OECON GmbH, ADAC Dolna Saksonia/Saksonia Anhalt e.V., NordSys GmbH i Siemens AG.
reklama
December 02 2020 12:20 V18.13.17-2