reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volvo
Przemysł elektroniczny |

Volvo Cars: blockchain do kontroli źródeł pochodzenie kobaltu

Volvo Cars użyje technologii blockchain do śledzenia źródeł pochodzenia kobaltu używanego do produkcji baterii aut elektrycznych.

Volvo Cars zawarło porozumienie ze swoimi dwoma globalnymi dostawcami akumulatorów, CATL z Chin i LG Chem z Korei Południowej oraz firmami technologii blockchain, aby wprowadzić pełną identyfikację pochodzenia kobaltu. Projekt ruszy jeszcze w tym roku. Jak podkreśla firma w komunikacie, identyfikowanie źródeł pochodzenia surowców wykorzystywanych do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, takich jak kobalt, jest jednym z głównych wyzwań dla producentów samochodów dbających o zrównoważony rozwój. - Technologia Blockchain, czyli jawny, rozproszony łańcuch danych, znacznie zwiększa przejrzystość dostaw surowca, ponieważ informacji o pochodzeniu określonego materiału nie da się tak zmienić, by nie zostało to zauważone – czytamy dalej w informacji prasowej. Technologię blockchain do śledzenia łańcucha dostaw firmie CATL dostarczą firmy Circulor i Oracle, którzy latem bieżącego roku przeprowadzili już program pilotażowy. W firmie LG Chem sieć analogiczne rozwiązanie do śledzenia źródeł surowców wdrożą specjaliści RCS Global i IBM. Blockchain to cyfrowa rozproszona baza danych zawierająca listę rekordów powiązanych ze sobą za pomocą algorytmu kryptografii. W ramach łańcuchów dostaw technologia tworzy zapisy transakcji, których nie można zmienić, a jednocześnie narzuca wspólny zestaw reguł dotyczących rejestrowania tych danych. Umożliwia to uczestnikom niezależną weryfikację i audyt transakcji. W tym konkretnym przypadku dane rejestrowane i przechowywane w technologii blockchain obejmują pochodzenie kobaltu, jego wagę i masę. Archiwizowane i jawne są także informacje potwierdzające, że jego dostawcy działają zgodnie z wytycznymi OECD dotyczącymi łańcucha dostaw.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama