
© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |
W Zwickau ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3
Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych. Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odgrywa zakład w Zwickau – informuje firma.
- Po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Inwestycja pochłonęła w sumie 1,2 mld EUR. Już w przyszłym roku zakład w Zwickau wyprodukuje około 100 000 samochodów elektrycznych. Od 2021 r. z linii montażowej co roku będzie zjeżdżać do 330 000 aut elektrycznych, dzięki czemu zakład w Zwickau będzie największą i najbardziej wydajną fabryką samochodów elektrycznych w Europie oraz pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagena na świecie – czytamy w komunikacie Volkswagena.
Cała załoga fabryki, licząca 8 000 pracowników, została przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia. - Dzięki około 1 700 robotom, bezobsługowym systemom transportu i w pełni zautomatyzowanym procesom produkcyjnym, zakład w Zwickau daje wyobrażenie na temat produkcji samochodów elektrycznych na dużą skalę w przyszłości – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen ds. elektromobilności.
Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcję ID.3 są zaangażowane również zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzane są tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen współpracuje również z firmą Northvolt w celu uruchomienia dużej fabryki akumulatorów w Salzgitter.
Volkswagen ID.3 został skonstruowany na platformie MEB. Samochód zostanie wprowadzony do oferty niemal równocześnie na rynkach w całej Europie latem 2020 roku.