reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Toyota
Przemysł elektroniczny |

Toyota zwiększy moce produkcyjne w Polsce

Toyota Motor Europe ogłosiła dzisiaj zwiększenie mocy produkcyjnych w polskiej fabryce koncernu o drugą linię produkcyjną silnika TNGA oraz elektrycznych przekładni hybrydowych tworzących razem hybrydowy zespół napędowy 1,5 l.

- Niskoemisyjna technologia hybrydowa stanowi wyróżnik Toyoty na rynku europejskim oraz jednocześnie trzon strategii koncernu przechodzenia na napędy w pełni elektryczne. Wysokie zainteresowanie tą technologią w Europie, potwierdzone szybko rosnącą sprzedażą, która obecnie wynosi już ponad 50% całości wolumenu zamówień na modele Toyoty, zaowocowały decyzją o ulokowaniu dwóch kolejnych inwestycji w polskiej fabryce koncernu – poinformowała Toyota w komunikacie. Ogłoszone dwa nowe projekty związane są z budową kolejnej linii produkcyjnej elektrycznych przekładni hybrydowych e-CVT 1,5 l oraz współpracujących z nimi silników benzynowych TNGA 1,5 l. Hybrydowe zespoły napędowe 1,5 l z Polski będą montowane m.in. w czwartej generacji Toyoty Yaris, która zadebiutuje na europejskim rynku w 2020 roku. Utworzenie dodatkowych linii planowane jest w wałbrzyskim zakładzie Toyoty, w którym będzie rozbudowywana hala obróbki i montażu silników oraz hala odlewni, a części do produkcji będą pochodzić między innymi z zakładu w Jelczu-Laskowicach. Całość inwestycji ma zostać zakończona do 2022 roku. W 2020 rozpocznie się rekrutacja co najmniej kilkudziesięciu nowych pracowników do fabryki w Wałbrzychu. Dzięki wszystkim projektom związanym z technologią hybrydową wartym łącznie 2 mld PLN poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland wzrośnie do ponad 5,5 mld PLN, a zatrudnienie do blisko 3000 osób. - W inwestycjach chodzi nie tylko o zasoby finansowe, ale też o transfer innowacyjnych i nowatorskich technologii po to by dać ludziom szansę na rozwój i nabycie nowych umiejętności. Toyota sukcesywnie rozbudowuje swoją działalność w oparciu o napędy hybrydowe, a polska fabryka stanowi ważne ogniwo na drodze do upowszechniania niskoemisyjnej technologii hybrydowej w Europie – podkreśla Eiji Takeichi, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland. Samochody hybrydowe korzystają z dwóch źródeł energii – benzynowego i elektrycznego. W czasie hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa. Toyota uważa technologię hybrydową za ważny krok na drodze do pełnej elektromobilności. W Polsce Toyota ulokowała drugi poza Japonią ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie. Ma on dostarczać elektryczne przekładnie hybrydowe e-CVT i współpracujące z nimi silniki benzynowe TNGA do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych koncernu produkowanych w Europie. Projekty TMMP związane z technologią hybrydową Do tej pory w polskich fabrykach Toyoty wystartowały dwa z czterech zapowiedzianych wcześniej projektów związanych z hybrydową technologią Toyoty. W październiku ubiegłego roku w Wałbrzychu uruchomiono produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych 1.8, natomiast we wrześniu tego roku w Jelczu-Laskowicach wystartowała produkcja silnika konwencjonalnego 2,0 l TNGA współpracującego z napędami hybrydowymi. W kwietniu przyszłego roku w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja pierwszej z dwóch planowanych linii silnika TNGA o pojemności 1,5 l. Rok później w fabryce w Wałbrzychu uruchomiona zostanie pierwsza z dwóch planowanych linii współpracującej z tym silnikiem elektrycznej przekładni hybrydowej e-CVT, w tym produkcja silników elektrycznych MG1, stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. W ten sposób polskie zakłady Toyoty będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy.
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie e-CVT do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych współpracujących z silnikiem 1,8 l, 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej obecne roczne możliwości produkcyjne sięgają 175 tysięcy elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 258 tysięcy silników i 633 tysięcy skrzyń biegów. Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l oraz TNGA 2,0 l. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników TNGA o pojemności 1,5 l, zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie. Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty oraz Grupy PSA i firmy Lotus, prowadzone przez spółki europejskie: w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama