reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Panattoni Europe
Przemysł elektroniczny |

Kitron: produkcja w Grudziądzu rośnie zgodnie z planem

Dostawca usług EMS, firma Kitron, ma za sobą mocny trzeci kwartał i chwali się zwiększeniem przychodów o 31% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Przychody Kitronu za trzeci kwartał wyniosły 738 mln NOK (72,70 mln EUR), co stanowi wzrost o 31% w porównaniu do ubiegłorocznych 562,8 mln NOK (55,43 mln EUR). Wzrost organiczny, z wyłączeniem przejęcia działu EMS Technologie API, wyniósł natomiast 21%. Portfel zamówień spółki również znacznie się zwiększył (+40% r/r) i wyniósł 1572 mln NOK (154,84 mln EUR). Zysk operacyjny (EBIT) za trzeci kwartał wyniósł 39,6 mln NOK (3,9 mln EUR), w porównaniu do 30,0 mln NOK (2,95 mln EUR) w ubiegłym roku. EBITDA wyniósł 59,7 mln NOK (5,88 mln EUR), w porównaniu do 42,7 mln NOK (4,2 mln EUR) w ubiegłym roku. - W trzecim kwartale w szybkim tempie rozwijaliśmy działalność i weszliśmy w kolejny kwartał z dużym portfelem zamówień. Zakończyliśmy także budowę nowej fabryki w Polsce, gdzie aktualnie, zgodnie z planem, rozwijana jest produkcja. Wraz z rozpoczęciem 2020 roku będziemy się koncentrować na pracy nad poprawą wskaźnika kapitału obrotowego oraz dalszym zwiększaniem marż – powiedział Peter Nilsson, CEO Kitronu. Firma poinformowała też, że zakład Kitron Technologies w Windber, w stanie Pensylwania, został zniszczony w wyniku powodzi w lipcu, a produkcja została przeniesiona do tymczasowej lokalizacji. Doprowadziło to do pewnej nieefektywności produkcji i wzrostu kapitału obrotowego netto, ale jak podkreśla spółka, wpływ na klientów był minimalny i należy się spodziewać, że taki pozostanie. We wrześniu tego roku budowę fabryki w Grudziądzu dla firmy Kitron zakończył Panattoni Europe. W zakładzie, na terenie Pomorskiej SSE, do końca 2020 roku zatrudnienie znajdzie 150 osób, a docelowo – 400 osób. Wartość inwestycji to 65 mln PLN.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama