reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 09 października 2019

Bosch stawia na układy SiC dla motoryzacji

Bosch rozpocznie produkcję mikrochipów bazujących na węgliku krzemu (SiC), przeznaczonych dla branży elektromobilności.

Półprzewodniki z węgliku krzemu (SiC) odmienią elektromobilność – podkreśla Harald Kroeger, członek zarządu Bosch.
Bosch zwraca uwagę, że układy z węgliku krzemu będą nadawały tempo rozwojowi elektroniki mocy, czyli komponentów o istotnym znaczeniu dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych. W porównaniu do tradycyjnych chipów krzemowych, półprzewodniki SiC charakteryzują się lepszą przewodnością elektryczną, co z kolei pozwala na uzyskanie wyższych częstotliwości przełączania, zapewniając przy tym mniejsze straty energii w postaci ciepła. - Półprzewodniki SiC oznaczają więcej mocy dla napędów elektrycznych, co przekłada się na 6% wzrost zasięgu – podkreśla Harald Kroeger, członek zarządu Bosch. Nowa generacja półprzewodników produkowana jest w fabryce Boscha w Reutlingen, na południe od Stuttgartu. Każdego dnia w tej fabryce wytwarzanych jest kilka milionów mikrochipów. Bosch zwraca uwagę, że potencjalni użytkownicy elektrycznych samochodów często wstrzymują się z decyzją o zakupie takiego pojazdu (42%) ze względu na obawę, że bateria wyczerpie się w trakcie jazdy. W Niemczech takiej sytuacji obawia się nawet 69% konsumentów (źródło: Consors Finanz Automobile Barometer 2019). Wraz z wprowadzeniem technologii węglika krzemu Bosch poszerza swoją wiedzę na temat półprzewodników. Firma będzie w przyszłości wykorzystywać półprzewodniki SiC we własnej elektronice mocy – informuje Bosch w komunikacie. Niemiecki koncern w czerwcu 2018 roku rozpoczął w Dreźnie budowę fabryki chipów (podłoża 300 mm). Nowy zakład uzupełni działalność istniejącej fabryki w Reutlingen.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-2