reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 17 lutego 2010

Duzi i mali producenci konektorów: odmienne perspektywy

Na przestrzeni ostatnich 20 lat w przemyśle produkcji konektorów miało miejsce aż 276 przejęć. Większe firmy wciąż dokonują kupna mniejszych, wyspecjalizowanych w konkretnych niszach rynkowych producentów.

Ogromna liczba akwizycji świadczy o dojrzałości sektora. Z drugiej strony, relatywnie niskie koszty wejścia na rynek oraz niezliczona ilość aplikacji wciąż pozwalają utrzymać się znacznej liczbie niewielkich producentów. Obraz ten w szczególności dotyczy rosnących gospodarek, takich jak przykładowo Chiny. Tabela: Struktura rynku konektorów w roku 2008. Najważniejsze fakty: · Top 10 producentów zdobyło 54.5% całości rynku w roku 2008 · Top 25 producentów zdobyło 70% rynku · Top 50 producentów zdobyło 79% rynku · Druga pięćdziesiątka światowej klasyfikacji producentów zdobyła 21% rynku. · Najmniejsze firmy, znajdujące się poza czołową setką producentów, wciąż mają 13% rynku (5.5 mld USD) · Najmniejsi producenci, spoza pierwszej setki, odgrywają istotną rolę w szczególności na rynkach Chin · W latach 2008-2009 miało miejsce 11 akwizycji. Od roku 1990 odnotowano rekordową liczbę 276 przejęć. Konkluzje: · Przemysł konektorów znajduje się na dojrzałym etapie rozwoju, jednak rozwijający się przemysł elektroniczny wciąż napędza popyt na rynku. · Pomimo faktu, iż istnieje nieprzebrana ilość aplikacji, cały przemysł oparty jest na kilku bazowych wymaganiach wobec stosowanych konektorów. · Nawet po tak dużej ilości przejęć, na świecie wciąż funkcjonuje około 300 producentów konektorów. · Niskie koszty początkowe wciąż zachęcają nowych graczy do wejścia na rynek. · Przeciwstawnym trendem jest ograniczanie przez OEM-y listy dostawców (w szczególności, stwierdzenie to dotyczy większych firm). · Czołowych 10 producentów cieszy się nieprzerwanie mocną pozycją rynkową, poza niewielkimi fluktuacjami w latach 2001-2003 oraz 2008-2010 · Tyco Electronics zdobył 18% rynku. · Wielu producentów w znaczący sposób poprawiło swoją pozycję rynkową w drodze wzrostu organicznego oraz przejęć (np. Amphenol). · Małe firmy podreperowały swoją pozycję w niszach rynkowych we wszystkich regionach świata. Przykładami takich nisz mogą być rynki elektroniki przemysłowej, ethernet, elektronika morska, CATV/broadcast, RF/microwave, lotnictwo, militaria, okablowanie budynków, sieci elektryczne i transport (poza samochodami). Małe firmy Mali producenci zdobywają mocną pozycję rynkową w określonych niszach rynkowych. Jako przyczyny takiego stanu rzeczy można wskazać posiadanie przez nich specyficznej technologii, unikalnej aplikacji czy mocne związki z klientem. Jednak należy wskazać na interesujący trend, obserwowany w ostatnich latach: w miarę jak przemysł wkracza w dojrzałą fazę rozwoju, większe firmy poszukują nowych możliwości rynkowych również w małych niszach. W szczególności, zjawisko to obserwuje się na rynku amerykańskim, na którym produkcja masowa już dawno została przetransferowana za granicę. Duże firmy: - firmy prywatne i notowane na rynkach giełdowych - szeroki asortyment - stosują wiele zróżnicowanych technologii - międzynarodowa skala działalności - duża baza klientów - bezpośrednie struktury sprzedaży - obecność w ofercie dystrybutorów elektroniki - zaangażowanie w ustalanie standardów przemysłowych Małe firmy: - własność prywatna - wąski asortyment - wyspecjalizowanie w określonych niszach technologicznych - mała baza klientów - struktury sprzedaży oparte na przedstawicielach handlowych · relacje z najważniejszymi klientami kształtowane w centrali firmy Źródło: Bishop & Associates Inc.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 18 2019 10:52 V14.4.0-1