reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Toyota
Przemysł elektroniczny |

Toyota rozpocznie testy zautomatyzowanych pojazdów na europejskich drogach

Po udanych jazdach próbnych w Japonii i Stanach Zjednoczonych, system zostanie sprawdzony w europejskich warunkach – zautomatyzowany pojazd z kierowcą, czuwającym nad bezpieczeństwem testów, będzie jeździć w centrum Brukseli.

Toyota ogłasza rozpoczęcie programu testów zautomatyzowanej jazdy (AD – Automated Drive) na drogach publicznych w Europie. Testowy pojazd, Lexus LS, będzie poruszać się po stałej trasie w Brukseli przez 13 miesięcy. - Centrum badawczo-rozwojowe Toyota Motor Europe w Brukseli jest regionalnym centrum doskonalenia technik komputerowych, które sprawiają, że komputery „widzą” i „rozumieją” otoczenie. Głównym celem tego pilotażowego programu jest zbadanie złożonych i nieprzewidywalnych ludzkich zachowań oraz ich wpływu na wymagania wobec automatycznych systemów jazdy. Głównym celem Toyoty jest zredukowanie liczby ofiar wypadków drogowych do zera. Dlatego kluczowe jest zrozumienie ludzkiego zachowania w odpowiedzi na złożoność i zróżnicowanie populacji w środowisku miejskim, jakim jest Bruksela, europejska stolica, zamieszkiwana przez obywateli 184 różnych narodowości. Po udanych próbach na drogach publicznych w Japonii i USA, teraz system zostanie sprawdzony w europejskich warunkach – powiedział Gerard Killmann, wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Toyota Motor Europe. Lexus LS to seryjny pojazd, który będzie poruszać się po otwartych drogach. Jedyną różnicą jest zamontowany na jego dachu pakiet czujników, w tym LIDAR, radary, kamery i precyzyjny system pozycjonowania. Dla bezpieczeństwa, w samochodzie obecny jest operator, nadzorujący pracę urządzenia - kierowca, który może interweniować i w dowolnym momencie wyłączyć system automatycznej jazdy, przejmując kontrolę nad samochodem. Wprowadzenie pojazdu na publiczne drogi poprzedziły miesiące przygotowań: walidacja systemu automatycznej jazdy, szkolenia kierowców, analiza tras i zaangażowanie władz w uzyskanie niezbędnych zezwoleń – podkreśla Toyota w komunikacie. Zautomatyzowany pojazd będzie również zbierać dane dla projektu L3Pilot, w który jest zaangażowana Toyota, wraz z 34 innymi partnerami - w tym głównymi producentami i dostawcami samochodów, instytutami badawczymi i władzami. L3Pilot to czteroletni, europejski projekt, rozpoczęty w 2017 roku i częściowo finansowany przez Komisję Europejską. Projekt przeciera szlak prowadzonym na dużą skalę, drogowym testom systemów automatycznej jazdy, obejmującym około 1000 kierowców w 100 samochodach i 10 krajach Europy. Toyota skoncentruje się na badaniu zachowań użytkowników i bezpiecznej eksploatacji systemów w złożonych i zróżnicowanych, miejskich środowiskach.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1