reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Abris
Przemysł elektroniczny |

Abris inwestuje w CADM Automotive, największe polskie biuro inżynieryjno-projektowe

Groclin sprzedał wczoraj, 30 października, udziały w CADM Automotive za 42,5 mln PLN. Nabywcą 51 proc. udziałów będzie spółka CADM Holdings zależna od funduszu Abris Mid-Market Fund III LP.

CADM Automotive to dynamicznie rozwijające się biuro projektowe, które specjalizuje się w rozwoju zarówno pojedynczych komponentów, jak i całych modułów oraz systemów dla motoryzacji, często prowadząc i koordynując wielonarodowe projekty. Spółka realizuje również projekty dla przemysłu kolejowego, a także podbija segment morski i medyczny. Projekty wykonywane w CADM Automotive to połączenie indywidualnych potrzeb i wyjątkowego charakteru klientów firmy z umiejętnościami i doświadczeniem jej zespołu inżynierów. Firma została założona wiosną 2012 roku przez Michała Laskę, obecnego prezesa zarządu oraz jego partnera biznesowego. Dziś w spółce pracuje blisko 200 osób, z czego większość to wysoko wykwalifikowani projektanci i inżynierowie, absolwenci polskich akademii technicznych i politechnik. Ta młoda, ale niezwykle dynamicznie się rozwijająca firma, w ciągu zaledwie 6 lat zdobyła ponad 60 klientów z Europy, USA, Chin i Japonii. Wśród nich są tacy liderzy branży motoryzacyjnej, jak Bentley, Porsche, Jaguar, VW, BMW czy Tesla, w tym pierwsze projekty pojazdów elektrycznych. - Jako CADM Automotive już na trwale zagościliśmy na wymagającym światowym rynku motoryzacyjnym. Mamy jednak apetyt na więcej. Na więcej klientów, więcej prestiżowych marek i ciekawych, ambitnych zleceń. Chcemy mieć coraz większy udział w globalnym procesie projektowania aut. Napędza nas świadomość, że mamy realny wpływ na kreowanie motoryzacyjnej rzeczywistości i w pewnym sensie też na promowanie dobrego designu. Marzy mi się, żeby Polska z czasem stała się rozpoznawalna na świecie jako istotny ośrodek designu użytkowego najwyższej klasy – komentuje Michał Laska, prezes zarządu CADM Automotive. CADM Automotive to już szósta inwestycja Abris w ramach 500 mln euro trzeciego funduszu, pozyskanych jesienią 2017 roku od międzynarodowych inwestorów na wsparcie i rozwój interesujących projektów biznesowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Groclin natomiast zapowiada, że skupi się na produkcji poszyć i znacząco zmniejszy zadłużenie. Planuje przejęcia mniejszych firm za granicą, gdzie koszty pracy są jeszcze niskie i pozwalają na wypracowanie lepszych marż. - Nie mogliśmy nie skorzystać z tej oferty. Przypomnę, że nabyliśmy te udziały 2,5 roku temu za 10 mln PLN. Wyjście z CADM-u na tych wskaźnikach jest dla nas idealnym rozwiązaniem. Sprzedajemy je z dużą premią. Pieniądze ze sprzedaży przeznaczymy na rozwój Groclinu w segmencie poszyć. Zmieniliśmy strategię, będziemy produkować mniej, ale tylko rentownie. Wielu partnerów wskazywało, że nasze zadłużenie jest zbyt duże, co stawiało pod znakiem zapytania nowe umowy. Teraz nie będzie tej bariery, liczę więc, że szybko podpiszemy nowe umowy - część jeszcze w tym roku. Polska stanie się dla nas tylko centrum operacyjnym. Większość naszej produkcji będzie przeniesiona na Ukrainę. Przyglądamy się zakładom w Bośni. Niestety w Polsce koszty pracy stały się zbyt wysokie, aby móc realizować tu wszystkie kontrakty – wyjaśnia Andre Gerstner, prezes i największy udziałowiec Groclinu.
Na zdjęciu: Michał Laska prezes zarządu CADM Automotive i Wojciech Jezierski partner w Abris Capital Partners.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama