reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Abris Przemys艂 elektroniczny | 31 pa藕dziernika 2018

Abris inwestuje w CADM Automotive, najwi臋ksze polskie biuro in偶ynieryjno-projektowe

Groclin sprzeda艂 wczoraj, 30 pa藕dziernika, udzia艂y w CADM Automotive za 42,5 mln PLN. Nabywc膮 51 proc. udzia艂贸w b臋dzie sp贸艂ka CADM Holdings zale偶na od funduszu Abris Mid-Market Fund III LP.
CADM Automotive to dynamicznie rozwijaj膮ce si臋 biuro projektowe, kt贸re specjalizuje si臋 w rozwoju zar贸wno pojedynczych komponent贸w, jak i ca艂ych modu艂贸w oraz system贸w dla motoryzacji, cz臋sto prowadz膮c i koordynuj膮c wielonarodowe projekty. Sp贸艂ka realizuje r贸wnie偶 projekty dla przemys艂u kolejowego, a tak偶e podbija segment morski i medyczny. Projekty wykonywane w CADM Automotive to po艂膮czenie indywidualnych potrzeb i wyj膮tkowego charakteru klient贸w firmy z umiej臋tno艣ciami i do艣wiadczeniem jej zespo艂u in偶ynier贸w.

Firma zosta艂a za艂o偶ona wiosn膮 2012 roku przez Micha艂a Lask臋, obecnego prezesa zarz膮du oraz jego partnera biznesowego. Dzi艣 w sp贸艂ce pracuje blisko 200 os贸b, z czego wi臋kszo艣膰 to wysoko wykwalifikowani projektanci i in偶ynierowie, absolwenci polskich akademii technicznych i politechnik. Ta m艂oda, ale niezwykle dynamicznie si臋 rozwijaj膮ca firma, w ci膮gu zaledwie 6 lat zdoby艂a ponad 60 klient贸w z Europy, USA, Chin i Japonii. W艣r贸d nich s膮 tacy liderzy bran偶y motoryzacyjnej, jak Bentley, Porsche, Jaguar, VW, BMW czy Tesla, w tym pierwsze projekty pojazd贸w elektrycznych.

- Jako CADM Automotive ju偶 na trwale zago艣cili艣my na wymagaj膮cym 艣wiatowym rynku motoryzacyjnym. Mamy jednak apetyt na wi臋cej. Na wi臋cej klient贸w, wi臋cej presti偶owych marek i ciekawych, ambitnych zlece艅. Chcemy mie膰 coraz wi臋kszy udzia艂 w globalnym procesie projektowania aut. Nap臋dza nas 艣wiadomo艣膰, 偶e mamy realny wp艂yw na kreowanie motoryzacyjnej rzeczywisto艣ci i w pewnym sensie te偶 na promowanie dobrego designu. Marzy mi si臋, 偶eby Polska z czasem sta艂a si臋 rozpoznawalna na 艣wiecie jako istotny o艣rodek designu u偶ytkowego najwy偶szej klasy 鈥 komentuje Micha艂 Laska, prezes zarz膮du CADM Automotive.

CADM Automotive to ju偶 sz贸sta inwestycja Abris w ramach 500 mln euro trzeciego funduszu, pozyskanych jesieni膮 2017 roku od mi臋dzynarodowych inwestor贸w na wsparcie i rozw贸j interesuj膮cych projekt贸w biznesowych w Polsce i Europie 艢rodkowo-Wschodniej.

Groclin natomiast zapowiada, 偶e skupi si臋 na produkcji poszy膰 i znacz膮co zmniejszy zad艂u偶enie. Planuje przej臋cia mniejszych firm za granic膮, gdzie koszty pracy s膮 jeszcze niskie i pozwalaj膮 na wypracowanie lepszych mar偶.

- Nie mogli艣my nie skorzysta膰 z tej oferty. Przypomn臋, 偶e nabyli艣my te udzia艂y 2,5 roku temu za 10 mln PLN. Wyj艣cie z CADM-u na tych wska藕nikach jest dla nas idealnym rozwi膮zaniem. Sprzedajemy je z du偶膮 premi膮. Pieni膮dze ze sprzeda偶y przeznaczymy na rozw贸j Groclinu w segmencie poszy膰. Zmienili艣my strategi臋, b臋dziemy produkowa膰 mniej, ale tylko rentownie. Wielu partner贸w wskazywa艂o, 偶e nasze zad艂u偶enie jest zbyt du偶e, co stawia艂o pod znakiem zapytania nowe umowy. Teraz nie b臋dzie tej bariery, licz臋 wi臋c, 偶e szybko podpiszemy nowe umowy - cz臋艣膰 jeszcze w tym roku. Polska stanie si臋 dla nas tylko centrum operacyjnym. Wi臋kszo艣膰 naszej produkcji b臋dzie przeniesiona na Ukrain臋. Przygl膮damy si臋 zak艂adom w Bo艣ni. Niestety w Polsce koszty pracy sta艂y si臋 zbyt wysokie, aby m贸c realizowa膰 tu wszystkie kontrakty 鈥 wyja艣nia Andre Gerstner, prezes i najwi臋kszy udzia艂owiec Groclinu.



Na zdj臋ciu: Micha艂 Laska prezes zarz膮du CADM Automotive i Wojciech Jezierski partner w Abris Capital Partners.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2