
© andres rodriguez dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Apator ogłosił strategię
Apator przedstawił cele finansowe na kolejnych 5 lat oraz swoje plany dotyczące poprawy efektywności i wdrażania nowego podejścia do innowacyjności.
Zarząd Apator SA poinformował o zatwierdzeniu nowej strategii Grupy Apator na lata 2019-2023.
- Grupa Apator zakłada istotny wzrost skali działania w perspektywie 5 lat w oparciu o rozwój dotychczasowych biznesów oraz rozbudowę portfolio produktowego w kierunku zaawansowanych technologicznie rozwiązań do zarządzania mediami energetycznymi, w tym rozwiązań klasy smart oraz systemów do aktywnego zarządzania sieciami dystrybucji – poinformował Apator w komunikacie.
Grupa będzie kontynuować działalność w oparciu o 3 segmenty biznesowe, tj. energia elektryczna (wcześniejsza nazwa segmentu: smart grid), woda i ciepło oraz gaz, ze stopniowo wyodrębnianym wspólnym obszarem systemów i rozwiązań dla wszystkich rodzajów mediów.
Cele finansowe:
Nazwy segmentów biznesowych odpowiadają mediom energetycznym i grupom klientów, wokół których budowana jest oferta grupy Apator tj.: - segment energia elektryczna – produkty i rozwiązania dla sektora dystrybucji energii elektrycznej (Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych) oraz przedsiębiorstw elektromontażowych, elektroinstalatorów, integratorów, hurtowni elektrycznych i innych klientów sektora ee, - segment woda i ciepło – produkty i rozwiązania dla sektora wodno-kanalizacyjnego, przedsiębiorstw dystrybucji ciepła, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz branży budowlanej, - segment gaz – produkty i rozwiązania dla spółek dystrybucji gazu.
- wzrost EBITDA do ok. 220 mln zł w 2023 r. (średnioroczna dynamika wzrostu ok. 13%), w tym segment: - energia elektryczna 100 mln zł, - woda i ciepło 90 mln zł, - gaz 30 mln zł,
- przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 1,4 mld zł w 2023 r. (średnioroczna dynamika wzrostu ok. 8%), w tym segment: - energia elektryczna 620 mln zł, - woda i ciepło 460 mln zł, - gaz 320 mln zł.
- dalszą, szeroką automatyzację i robotyzację procesów produkcyjnych,
- rozbudowę centrum kompetencyjnego w zakresie produkcji elektroniki w Ostaszewie,
- optymalizację Grupy (uproszczenie struktury kapitałowej np. fuzje, dalszy rozwój funkcji wspólnych),
- ograniczanie poziomu kosztów poprzez lepsze wykorzystanie zasobów i kompetencji grupowych (m.in. koordynacja działań w obszarach: zakupy, zapasy, logistyka).
Nazwy segmentów biznesowych odpowiadają mediom energetycznym i grupom klientów, wokół których budowana jest oferta grupy Apator tj.: - segment energia elektryczna – produkty i rozwiązania dla sektora dystrybucji energii elektrycznej (Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych) oraz przedsiębiorstw elektromontażowych, elektroinstalatorów, integratorów, hurtowni elektrycznych i innych klientów sektora ee, - segment woda i ciepło – produkty i rozwiązania dla sektora wodno-kanalizacyjnego, przedsiębiorstw dystrybucji ciepła, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz branży budowlanej, - segment gaz – produkty i rozwiązania dla spółek dystrybucji gazu.