reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TCL
Przemysł elektroniczny |

TCL wybiera Polskę

Chiński gigant, który ma już w Polsce fabrykę telewizorów, zadecydował o utworzeniu w Warszawie centrum badawczo-rozwojowego zajmującego się sztuczną inteligencją.

3 września koncern uruchamia centrum badawczo-rozwojowe, które będzie pracować m.in. nad rozwojem sztucznej inteligencji. Będzie to największy tego typu ośrodek poza Chinami – podaje Newseria Biznes. O sprawie pisze dziś „Rzeczpospolita”, która podaje, że ponad 100 naukowców ma pracować w polskim ośrodku nad projektami związanymi z poznawaniem i rozumieniem mowy ciała czy analizą obrazu. TCL zamierza w tym celu współpracować z naukowcami Uniwersytetu Warszawskiego. Oprócz projektów badawczo-rozwojowych, TCL zamierza też oczywiście rozwijać sprzedaż. – W Polsce TCL jest obecny od 2007 roku, a telewizory na polskim rynku sprzedajemy od 2009 roku. Tutaj mamy zarówno biuro sprzedaży, jak i fabrykę zlokalizowaną w Żyrardowie, która corocznie produkuje kilka milionów telewizorów – zarówno pod marką TCL, jak i pod innymi markami, które są dostępne w sklepach w Polsce i za granicą. Rynek rozwija się szybko, naszym celem jest bycie numerem trzy w jak najkrótszym okresie – mówi dla Newseria Biznes Marek Maciejewski, dyrektor ds. rozwoju produktu TCL Europe. Co roku na polskim rynku sprzedaje się średnio 2,2 mln telewizorów. Biorąc pod uwagę ponad 38 mln konsumentów, Polska jest wciąż relatywnie niewielkim rynkiem. Dla porównania w Europie co roku sprzedaje się około 37 mln telewizorów, w samych Niemczech – ok. 6,5 mln, we Francji – ok. 4,5 mln odbiorników rocznie. Inaczej niż w przypadku sprzedaży pod względem produkcji Polska przoduje – jest największym producentem na Starym Kontynencie i trzecim na świecie. Produkcja sięga ok. 20 mln sztuk rocznie, z czego 90 proc. trafia na eksport. – Lokując fabrykę w Polsce, mamy bardzo łatwy i szybki dostęp między innymi do rynku niemieckiego i do innych dużych rynków, jak Wielka Brytania, Francja czy Włochy, które są kluczowe pod względem wielkości sprzedaży. Wiele marek tak robi. W Polsce, biorąc pod uwagę prawie 40 mln konsumentów, można zakładać, że ten rynek mógłby trochę wzrosnąć – mówi Marek Maciejewski. Trzeci największy producent telewizorów LCD na świecie zatrudnia ponad 75 tys. pracowników, z czego 0,5 tys. w Polsce. Źródło: Newseria Biznes, Rzeczpospolita

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama