reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Daimler Przemys艂 elektroniczny | 20 sierpnia 2018

Daimler przetestuje autonomiczne samochody na ulicach Pekinu

Daimler zosta艂 pierwszym mi臋dzynarodowym producentem samochod贸w, kt贸ry otrzyma艂 zezwolenie na prowadzenie w Pekinie test贸w drogowych wysoce zautomatyzowanych pojazd贸w badawczych (poziom 4) 鈥 poinformowa艂 koncern w komunikacie.
Dzi臋ki uzyskanej zgodzie pojazdy testowe Mercedes-Benz zaczn膮 bra膰 teraz udzia艂 w testach drogowych w realnych warunkach, na ulicach Pekinu 鈥 metropolii, gdzie ruch miejski jest wyj膮tkowo z艂o偶ony. Pozwoli to w dalszym stopniu udoskonali膰 nowe rozwi膮zania techniczne 鈥 informuje Daimler.

Daimler uzyska艂 ju偶 licencje na pr贸by drogowe pojazd贸w autonomicznych w Niemczech i USA, a kolejnym krajem na celowniku koncernu by艂y Chiny. Aby uzyska膰 zezwolenie, samochody Mercedes-Benz, wyposa偶one w dodatkowy osprz臋t Baidu Apollo, przesz艂y wcze艣niej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilno艣ci w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udzia艂 kierowcy testowi, kt贸rzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotycz膮ce zautomatyzowanej jazdy.

- Nasze dzia艂ania badawczo-rozwojowe w Chinach 鈥 wspierane przez silnych lokalnych partner贸w 鈥 przynosz膮 konkretne innowacje, kt贸re pozwalaj膮 osi膮gn膮膰 nam zr贸wnowa偶ony rozw贸j. Zar贸wno dzisiaj, jak i w przysz艂o艣ci. Szeroko zakrojone badania nad zautomatyzowan膮 jazd膮 zapewni膮 nam solidn膮 baz臋 do opracowania kolejnych rozwi膮za艅 technicznych z zakresu zautomatyzowanej jazdy 鈥 rozwi膮za艅, kt贸re pozwol膮 sprosta膰 wyzwaniom stawianym przez unikalne 艣rodowisko ruchu w Chinach, tak aby nasze technologie i produkty mog艂y zapewni膰 klientom bezpiecze艅stwo i wygod臋, jakich oczekuj膮 鈥 powiedzia艂 Prof. Hans Georg Engel, szef dzia艂u bada艅 i rozwoju Mercedes-Benz w Chinach.

Daimler podkre艣la, 偶e intensyfikuje lokalnie prowadzone dzia艂ania badawczo-rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i bezpiecze艅stwa pojazd贸w, rozszerzaj膮c wsp贸艂prac臋 z lokalnymi partnerami. Wraz z firm膮 Baidu koncern anga偶uje si臋 w badania nad bezpieczniejszymi rozwi膮zaniami z obszaru zautomatyzowanej jazdy dla Chin za po艣rednictwem autonomicznej platformy nap臋dowej typu open source o nazwie Apollo.

Ponadto dzi臋ki wsp贸lnemu centrum badawczego na rzecz zr贸wnowa偶onego transportu, Daimler oraz znany chi艅ski uniwersytet Tsinghua od 2012 r. wspieraj膮 projekty badawcze zwi膮zane ze zr贸wnowa偶onym transportem w specyficznym dla Chin 艣rodowisku drogowym. Przeprowadzone przez centrum badanie, skoncentrowane na zwi臋kszeniu bezpiecze艅stwa wszystkich uczestnik贸w ruchu, pozwoli艂o na zbieranie danych dotycz膮cych typowych sytuacji w ruchu drogowym (badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagro偶e艅 dla u偶ytkownik贸w dr贸g 鈥 VRU) i stworzenie cyfrowych modeli proporcji cia艂 mieszka艅c贸w Azji Wschodniej na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych.



Dzia艂ania badawczo-rozwojowe Daimlera w Chinach rozpocz臋艂y si臋 w 2005 r., wraz z opracowaniem pierwszej lokalnej Klasy E, a w 2014 r. otwarto centrum bada艅 i rozwoju Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Research and Development China Center) w Pekinie. Obecnie liczba zatrudnionych tam projektant贸w i in偶ynier贸w jest prawie trzykrotnie wi臋ksza ni偶 w 2014 r., a Daimler zapewnia, 偶e nadal b臋dzie inwestowa膰 w lokalne badania i rozw贸j.

漏 Daimler
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
November 21 2018 11:24 V11.9.8-1