reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Daimler Przemysł elektroniczny | 20 sierpnia 2018

Daimler przetestuje autonomiczne samochody na ulicach Pekinu

Daimler został pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie w Pekinie testów drogowych wysoce zautomatyzowanych pojazdów badawczych (poziom 4) – poinformował koncern w komunikacie.
Dzięki uzyskanej zgodzie pojazdy testowe Mercedes-Benz zaczną brać teraz udział w testach drogowych w realnych warunkach, na ulicach Pekinu – metropolii, gdzie ruch miejski jest wyjątkowo złożony. Pozwoli to w dalszym stopniu udoskonalić nowe rozwiązania techniczne – informuje Daimler.

Daimler uzyskał już licencje na próby drogowe pojazdów autonomicznych w Niemczech i USA, a kolejnym krajem na celowniku koncernu były Chiny. Aby uzyskać zezwolenie, samochody Mercedes-Benz, wyposażone w dodatkowy osprzęt Baidu Apollo, przeszły wcześniej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilności w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udział kierowcy testowi, którzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotyczące zautomatyzowanej jazdy.

- Nasze działania badawczo-rozwojowe w Chinach – wspierane przez silnych lokalnych partnerów – przynoszą konkretne innowacje, które pozwalają osiągnąć nam zrównoważony rozwój. Zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości. Szeroko zakrojone badania nad zautomatyzowaną jazdą zapewnią nam solidną bazę do opracowania kolejnych rozwiązań technicznych z zakresu zautomatyzowanej jazdy – rozwiązań, które pozwolą sprostać wyzwaniom stawianym przez unikalne środowisko ruchu w Chinach, tak aby nasze technologie i produkty mogły zapewnić klientom bezpieczeństwo i wygodę, jakich oczekują – powiedział Prof. Hans Georg Engel, szef działu badań i rozwoju Mercedes-Benz w Chinach.

Daimler podkreśla, że intensyfikuje lokalnie prowadzone działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i bezpieczeństwa pojazdów, rozszerzając współpracę z lokalnymi partnerami. Wraz z firmą Baidu koncern angażuje się w badania nad bezpieczniejszymi rozwiązaniami z obszaru zautomatyzowanej jazdy dla Chin za pośrednictwem autonomicznej platformy napędowej typu open source o nazwie Apollo.

Ponadto dzięki wspólnemu centrum badawczego na rzecz zrównoważonego transportu, Daimler oraz znany chiński uniwersytet Tsinghua od 2012 r. wspierają projekty badawcze związane ze zrównoważonym transportem w specyficznym dla Chin środowisku drogowym. Przeprowadzone przez centrum badanie, skoncentrowane na zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, pozwoliło na zbieranie danych dotyczących typowych sytuacji w ruchu drogowym (badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagrożeń dla użytkowników dróg – VRU) i stworzenie cyfrowych modeli proporcji ciał mieszkańców Azji Wschodniej na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych.



Działania badawczo-rozwojowe Daimlera w Chinach rozpoczęły się w 2005 r., wraz z opracowaniem pierwszej lokalnej Klasy E, a w 2014 r. otwarto centrum badań i rozwoju Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Research and Development China Center) w Pekinie. Obecnie liczba zatrudnionych tam projektantów i inżynierów jest prawie trzykrotnie większa niż w 2014 r., a Daimler zapewnia, że nadal będzie inwestować w lokalne badania i rozwój.

© Daimler

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 19 2018 10:20 V10.9.5-2