reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Daimler
Przemysł elektroniczny |

Daimler przetestuje autonomiczne samochody na ulicach Pekinu

Daimler został pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie w Pekinie testów drogowych wysoce zautomatyzowanych pojazdów badawczych (poziom 4) – poinformował koncern w komunikacie.

Dzięki uzyskanej zgodzie pojazdy testowe Mercedes-Benz zaczną brać teraz udział w testach drogowych w realnych warunkach, na ulicach Pekinu – metropolii, gdzie ruch miejski jest wyjątkowo złożony. Pozwoli to w dalszym stopniu udoskonalić nowe rozwiązania techniczne – informuje Daimler. Daimler uzyskał już licencje na próby drogowe pojazdów autonomicznych w Niemczech i USA, a kolejnym krajem na celowniku koncernu były Chiny. Aby uzyskać zezwolenie, samochody Mercedes-Benz, wyposażone w dodatkowy osprzęt Baidu Apollo, przeszły wcześniej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilności w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udział kierowcy testowi, którzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotyczące zautomatyzowanej jazdy. - Nasze działania badawczo-rozwojowe w Chinach – wspierane przez silnych lokalnych partnerów – przynoszą konkretne innowacje, które pozwalają osiągnąć nam zrównoważony rozwój. Zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości. Szeroko zakrojone badania nad zautomatyzowaną jazdą zapewnią nam solidną bazę do opracowania kolejnych rozwiązań technicznych z zakresu zautomatyzowanej jazdy – rozwiązań, które pozwolą sprostać wyzwaniom stawianym przez unikalne środowisko ruchu w Chinach, tak aby nasze technologie i produkty mogły zapewnić klientom bezpieczeństwo i wygodę, jakich oczekują – powiedział Prof. Hans Georg Engel, szef działu badań i rozwoju Mercedes-Benz w Chinach. Daimler podkreśla, że intensyfikuje lokalnie prowadzone działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i bezpieczeństwa pojazdów, rozszerzając współpracę z lokalnymi partnerami. Wraz z firmą Baidu koncern angażuje się w badania nad bezpieczniejszymi rozwiązaniami z obszaru zautomatyzowanej jazdy dla Chin za pośrednictwem autonomicznej platformy napędowej typu open source o nazwie Apollo. Ponadto dzięki wspólnemu centrum badawczego na rzecz zrównoważonego transportu, Daimler oraz znany chiński uniwersytet Tsinghua od 2012 r. wspierają projekty badawcze związane ze zrównoważonym transportem w specyficznym dla Chin środowisku drogowym. Przeprowadzone przez centrum badanie, skoncentrowane na zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, pozwoliło na zbieranie danych dotyczących typowych sytuacji w ruchu drogowym (badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagrożeń dla użytkowników dróg – VRU) i stworzenie cyfrowych modeli proporcji ciał mieszkańców Azji Wschodniej na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych. Działania badawczo-rozwojowe Daimlera w Chinach rozpoczęły się w 2005 r., wraz z opracowaniem pierwszej lokalnej Klasy E, a w 2014 r. otwarto centrum badań i rozwoju Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Research and Development China Center) w Pekinie. Obecnie liczba zatrudnionych tam projektantów i inżynierów jest prawie trzykrotnie większa niż w 2014 r., a Daimler zapewnia, że nadal będzie inwestować w lokalne badania i rozwój. © Daimler

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama