reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 03 sierpnia 2018

Audi i Ericsson wprowadzają standard 5G do branży produkcji samochodów

Audi oraz Ericsson ogłosiły wspólne plany użycia techniki 5G w produkcji samochodów. Firmy podpisały protokół ustaleń, a już w najbliższych miesiącach eksperci reprezentujący obie strony rozpoczną serię testów w centrum technicznym „Audi Production Lab” w Gaimersheim w Niemczech.
- W pełni osieciowana fabryka będzie miała ogromy wpływ na procesy produkcyjne przyszłości. Potężna architektura sieci, która może reagować w czasie rzeczywistym, ma dla nas decydujące znaczenie. Częścią projektu prowadzonego wraz z naszym partnerem, Grupą Ericsson, są prowadzone przez nas testy możliwości oferowanych przez technikę 5G i jej zastosowań przemysłowych w inteligentnej fabryce, tzw. smart factory – mówi Frank Loydl, szef pionu informacyjnego w AUDI AG. Audi i Ericsson badają również, czy oprócz fabryki w Ingolstadt, standard 5G będzie mógł być implementowany w innych fabrykach Grupy Audi.

- Ericsson prowadzi już projekty przemysłowego wdrażania standardu 5G na całym świecie. Projekty te pomagają wytwórcom zwiększać produktywność i kreować nowe możliwości biznesowe. Ten projekt, to ogromna szansa sprawdzenia, jakie otrzymamy możliwości wdrażając 5G w branży produkcji samochodów i realnego uruchomienia inteligentnej produkcji bezprzewodowej – zaznacza Erik Ekudden, CTO Grupy Ericsson.
5G to standard komunikacji mobilnej następnej generacji, który poszerza możliwości obecnie funkcjonujących sieci mobilnych, tak by spełniać przyszłe zapotrzebowania zarówno pojedynczych konsumentów, jak i zorganizowanego przemysłu. Sieci 5G zapewnią konsumentom lepszą i szybszą łączność szerokopasmową, natomiast firmom, 5G otwiera możliwości tworzenia aplikacji dla praktycznie wszystkich dziedzin i działań – od połączonych ze sobą pojazdów (connected vehicles), aż po inteligentne fabryki przyszłości.

Technika ta ma wiele cech sieci, które są kluczowe dla Przemysłu 4.0, z jego coraz bardziej elastycznymi i coraz bardziej złożonymi procesami produkcyjnymi. Daje większą przepustowość sieci i pozwala na szybsze przesyłanie danych. Zwiększa też obiecująco wysoce zabezpieczoną dostępność. Co więcej, bardzo niski stopnień opóźnienia zapewnia szybki czas reakcji pomiędzy urządzeniami systemu fabrycznego.

W pierwszej fazie projektu Audi i Ericsson będą testować aplikację opóźnień krytycznych. Odbędzie się to z wykorzystaniem bezprzewodowo połączonych robotów produkcyjnych wyposażonych w aplikację do klejenia. To powszechnie stosowana technika scalania poszczególnych elementów karoserii samochodowych.

Planowana infrastruktura, którą zostanie stworzona w centrum technicznym w Gaimersheim, obejmie wdrożenie standardu 5G w symulowanym środowisku produkcyjnym, odzwierciedlającym to z fabryki Audi w Ingolstadt i z innych fabryk czterech pierścieni. Laboratorium zostanie wyposażone w sieć Ericssona „Proof-of-Concept” (PoC), która jest otwartym środowiskiem próbnym umożliwiającym wczesne wdrożenie techniki 5G. Sieć zaprojektowano jako integrującą alternatywne lub uzupełniające się rozwiązania techniczne z tymi, których używa się obecnie, czyli np. z Wi-Fi, bezprzewodowym LAN lub przewodową łącznością pomiędzy komponentami produkcyjnymi (Ethernet).

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 15 2018 23:56 V11.6.0-1