reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 31 lipca 2018

LG ma za sob膮 rekordowe pó艂rocze

W pierwszej po艂owie roku LG osi膮gn臋艂o najwi臋ksze w historii globalne przychody i najwi臋kszy zysk operacyjny, a przychody ze sprzeda偶y po raz pierwszy przekroczy艂y 30 bln KRW.
W drugim kwartale 2018 roku LG Electronics Inc. (LG) wykaza艂o skonsolidowan膮 sprzeda偶 globaln膮 r贸wn膮 15,02 bln KRW (13,9 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysoko艣ci 771 mld KRW (715,1 mln USD). W por贸wnaniu z analogicznym kwarta艂em ubieg艂ego roku sprzeda偶 wzros艂a o 3,2%, a zysk operacyjny o 16,1%. Du偶a rentowno艣膰 w segmencie sprz臋tu AGD i klimatyzator贸w oraz domowego sprz臋tu RTV klasy wy偶szej zrekompensowa艂a straty operacyjne poniesione w tym samym okresie przez dzia艂y cz臋艣ci samochodowych i komunikacji mobilnej.

W pierwszej po艂owie 2018 roku zar贸wno sprzeda偶, jak i zyski operacyjne osi膮gn臋艂y historyczne rekordy. Przychody ze sprzeda偶y zamkn臋艂y si臋 kwot膮 30,14 bln KRW (28 mld USD) i wzros艂y o 3,2% w por贸wnaniu z pierwszym p贸艂roczem 2017 roku, podczas gdy zysk operacyjny wyni贸s艂 1,88 bln KRW (1,7 mld USD), co oznacza wzrost o 18,5%.

Przychody dzia艂u AGD LG najwi臋ksze w historii

Dzia艂 sprz臋tu gospodarstwa domowego i urz膮dze艅 klimatyzacyjnych (LG Home Appliance & Air Solution Company) osi膮gn膮艂 w drugim kwartale 2018 r. bardzo dobre wyniki sprzeda偶y wynosz膮ce 5,26 bln KRW (4,88 mld USD) oraz zysk operacyjny na poziomie 457,2 mld KRW (424,04 mln USD). W por贸wnaniu z analogicznym okresem ubieg艂ego roku przychody wzros艂y o 4,3%, do czego przyczyni艂 si臋 m.in. sezonowy wzrost sprzeda偶y klimatyzator贸w oraz wi臋ksza sprzeda偶 system贸w LG do czyszczenia odzie偶y i urz膮dze艅 oczyszczaj膮cych powietrze, zw艂aszcza na wewn臋trznym rynku korea艅skim. Zysk operacyjny zwi臋kszy艂 si臋 za艣 o 1,7% w wyniku efektywnego zarz膮dzania kosztami oraz du偶ej sprzeda偶y pralek i lod贸wek klasy wy偶szej, kt贸ra zrekompensowa艂a skutki wzrostu cen surowc贸w i niekorzystnych kurs贸w wymiany walut. W pierwszej po艂owie roku przychody dzia艂u sprz臋tu gospodarstwa domowego i klimatyzator贸w (LG Home Appliances and Air Solutions) by艂y najwi臋ksze w historii przedsi臋biorstwa i po raz pierwszy przekroczy艂y 10 bln KRW (94,66 mld USD).

Dzia艂 domowego sprz臋tu RTV (LG Home Entertainment Company) osi膮gn膮艂 w drugim kwartale przychody ze sprzeda偶y w wysoko艣ci 3,82 bln KRW (3,54 mld USD) i zysk operacyjny r贸wny 407 mld KRW (377,48 mln USD). Do wzrostu przychod贸w o 4,1% w por贸wnaniu z pierwszym kwarta艂em 2017 r. przyczyni艂a si臋 sprzeda偶 telewizor贸w LG OLED i LG SUPER UHD oraz innych produkt贸w klasy wy偶szej. Zysk operacyjny wzr贸s艂 o 44,1% w por贸wnaniu z drugim kwarta艂em ubieg艂ego roku (wska藕nik ten by艂 dwucyfrowy r贸wnie偶 w pierwszym kwartale 2018 roku).

Dzia艂 komunikacji mobilnej (LG Mobile Communications Company) odnotowa艂 przychody ze sprzeda偶y r贸wne 2,07 bln KRW (1,92 mld USD) oraz strat臋 operacyjn膮 185,4 mld KRW (171,95 mln USD). Spadek przychod贸w w por贸wnaniu z analogicznym kwarta艂em ubieg艂ego roku wynika艂 ze spowolnienia wzrostu na globalnym rynku smartfon贸w oraz ni偶szej sprzeda偶y smartfon贸w klasy 艣redniej i podstawowej w Ameryce 艁aci艅skiej, natomiast wykazana w drugim kwartale strata operacyjna by艂a w du偶ej mierze spowodowana negocjowaniem um贸w sprzeda偶y i zwi臋kszeniem inwestycji w dzia艂ania marketingowe zwi膮zane z wprowadzeniem na rynek nowego flagowego smartfonu. Podczas gdy w drugiej po艂owie roku na rynku smartfon贸w klasy wy偶szej mo偶na si臋 spodziewa膰 zaostrzenia konkurencji i utrzymania wzrostu na dotychczasowym poziomie, LG b臋dzie nadal d膮偶y膰 do doskonalenia swojej struktury organizacyjnej oraz zwi臋kszenia sprzeda偶y nowych smartfon贸w flagowych klasy wy偶szej LG G7 ThinQ i LG V35 ThinQ na kluczowych rynkach globalnych.

Dzia艂 cz臋艣ci samochodowych (LG Vehicle Components Company) osi膮gn膮艂 sprzeda偶 r贸wn膮 872,8 mld KRW (809,5 mln USD) oraz strat臋 operacyjn膮 wynosz膮c膮 32,5 mld KRW (30,14 mln USD). Sprzeda偶 wzros艂a o 3,9% w por贸wnaniu z drugim kwarta艂em ubieg艂ego roku dzi臋ki rozpocz臋ciu masowej produkcji w ramach nowych projekt贸w. Kwartalna strata operacyjna odzwierciedla wzrost cen surowc贸w potrzebnych np. do produkcji pami臋ci oraz zapotrzebowanie na dodatkowe zasoby w zwi膮zku z realizacj膮 nowych projekt贸w. Przez pozosta艂膮 cz臋艣膰 bie偶膮cego roku dzia艂 LG Vehicle Components wci膮偶 b臋dzie musia艂 si臋 liczy膰 z trudno艣ciami na skutek niepewno艣ci, kt贸ra dotyczy zar贸wno bran偶y motoryzacyjnej na ca艂ym 艣wiecie, jak i polityki handlowej Stan贸w Zjednoczonych. Z drugiej strony oczekiwany wzrost sprzeda偶y pojazd贸w elektrycznych i pod艂膮czonych do sieci mo偶e otworzy膰 przed tym pionem LG nowe mo偶liwo艣ci w d艂u偶szej perspektywie.

Dzia艂 produkt贸w B2B (LG Business-to-Business Company) odnotowa艂 w drugim kwartale sprzeda偶 na poziomie 588,5 mld KRW (545,82 mln USD) i zysk operacyjny wynosz膮cy 39 mld KRW (36,17 mln USD). Przychody wzros艂y o 10,7% w por贸wnaniu z drugim kwarta艂em ubieg艂ego roku dzi臋ki wi臋kszej sprzeda偶y produkt贸w wielkoformatowych w zakresie oznakowania cyfrowego oraz wydajnych modu艂贸w do ogniw s艂onecznych. Do wzrostu zysku operacyjnego o 73,3% w por贸wnaniu z analogicznym okresem 2017 roku przyczyni艂a si臋 wi臋ksza sprzeda偶 produkt贸w klasy wy偶szej oraz konkurencyjno艣膰 cenowa. Przewiduje si臋, 偶e w drugiej po艂owie roku zapotrzebowanie na oznakowanie cyfrowe klasy wy偶szej b臋dzie nadal rosn膮膰, podczas gdy w segmencie modu艂贸w do ogniw s艂onecznych pojawi si臋 wi臋ksza konkurencja i inne trudno艣ci rynkowe zwi膮zane z ci膮g艂ymi zmianami w 艣rodowisku handlu mi臋dzynarodowego.

Kursy wymiany walut zastosowane w wynikach za II kwarta艂 2018 roku

Wyniki finansowe sp贸艂ki LG Electronics przed audytem s膮 oparte na Mi臋dzynarodowych Standardach Sprawozdawczo艣ci Finansowej (IFRS) i obejmuj膮 okres trzech miesi臋cy zako艅czony 30 czerwca 2018 r. Kwoty wyra偶one w wonach korea艅skich (KRW) zosta艂y przeliczone na dolary ameryka艅skie (USD) po 艣rednim kursie z trzech miesi臋cy sk艂adaj膮cych si臋 na kwarta艂, wynosz膮cym 1 078,20 KRW za 1 USD.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 02:03 V11.10.8-1