reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© kentoh dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 18 lipca 2018

Autonomiczna jazda w miastach dzi臋ki Nvidia

Bosch i Daimler skorzystaj膮 z platformy sztucznej inteligencji udost臋pnionej przez Nvidia
Autonomiczne pojazdy to zaawansowane komputery. Jest to o tyle wa偶ne, 偶e samochody te maj膮 porusza膰 si臋 samodzielnie po ulicach w oparciu o informacje z wielu r贸偶nych czujnik贸w. W ramach wsp贸艂pracy w obszarze autonomicznej jazdy w miastach, sp贸艂ki Bosch i Daimler okre艣li艂y wymagan膮 moc obliczeniow膮 dla swojego systemu jazdy. Ponadto partnerzy podj臋li decyzj臋 o wyborze ameryka艅skiej sp贸艂ki technologicznej Nvidia jako dostawcy platformy sztucznej inteligencji, kt贸ra jest wa偶nym elementem dla sieci sterownik贸w autonomicznych pojazd贸w bez kierowcy.

W ramach kontraktu, opr贸cz platformy Drive Pegasus z wydajnymi procesorami sztucznej inteligencji, Nvidia dostarczy tak偶e oprogramowanie operacyjne. B臋dzie ono obs艂ugiwa艂o algorytmy odpowiedzialne za poruszanie si臋 pojazdu, stworzone przez sp贸艂ki Bosch i Daimler z wykorzystaniem proces贸w uczenia maszynowego. W sumie sie膰 sterownik贸w osi膮ga moc obliczeniow膮 rz臋du setek bilion贸w operacji na sekund臋. Odpowiada to, w przeliczeniu na moc obliczeniow膮, co najmniej sze艣ciu po艂膮czonym w sie膰, najnowocze艣niejszym komputerowym stanowiskom pracy. Dodatkowo Bosch i Daimler b臋d膮 mog艂y korzysta膰 z kompetencji sp贸艂ki Nvidia przy rozwijaniu platformy.

Analiza danych z czujnik贸w w ci膮gu u艂amk贸w sekund

Autonomiczna jazda na terenie miast wymaga wszechstronnej, dodatkowej architektury systemowej i najwy偶szego stopnia bezpiecze艅stwa funkcjonalnego. Wymagania te musi spe艂nia膰 tak偶e sie膰 sterownik贸w, na kt贸r膮 w przypadku autonomicznej jazdy spada ogrom zada艅. Do sieci sp艂ywaj膮 informacje pozyskiwane z r贸偶nego rodzaju czujnik贸w wykorzystuj膮cych technologi臋 radarow膮, wideo, lidar i ultrad藕wi臋kow膮.

Sam tylko czujnik wideo, podobnie jak kamera stereo Bosch, generuj膮 100 gigabajt贸w danych na kilometr. Sie膰 sterownik贸w gromadzi dane ze wszystkich czujnik贸w w procesie fuzji danych, analizuje je w u艂amkach sekund i w oparciu o to planuje tras臋 przejazdu. Odbywa si臋 to w czasie zbli偶onym do tego, jaki potrzebuje impuls b贸lu na dotarcie do m贸zgu, czyli od 20 do 500 milisekund.

Bosch i Daimler wnios膮 do wsp贸艂pracy wieloletnie do艣wiadczenie w rozwijaniu system贸w o wysokim poziomie bezpiecze艅stwa funkcjonalnego. Aby osi膮gn膮膰 maksymalny poziom bezpiecze艅stwa, konieczne operacje obliczeniowe s膮 prowadzone r贸wnolegle w wielu obwodach scalonych. W ma艂o prawdopodobnym przypadku awarii, system mo偶e b艂yskawicznie si臋gn膮膰 po r贸wnolegle uzyskiwane wyniki obliczeniowe.

Bosch i Daimler zadbaj膮 o efektywne ch艂odzenie sieci sterownik贸w

Ze wzgl臋du na wysok膮 moc obliczeniow膮 i du偶e ilo艣ci prowadzonych operacji obliczeniowych, sie膰 sterownik贸w b臋dzie wymaga膰 ch艂odzenia. Bosch i Daimler przewiduj膮 zastosowanie efektywnego systemu ch艂odzenia. Mercedes-Benz planuje, 偶e docelowymi samochodami dla wsp贸lnie rozwijanego systemu autonomicznej jazdy w mie艣cie b臋d膮 pojazdy z nap臋dem elektrycznym. Dlatego sie膰 sterownik贸w ma zosta膰 zintegrowana w ju偶 istniej膮cym zaawansowanym systemie ch艂odzenia.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 02:03 V11.10.8-2