reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemys艂 elektroniczny | 01 czerwca 2018

Bosch podsumowuje 2017 rok we wroc艂awskiej fabryce uk艂adów hamulcowych

Fabryka uk艂ad贸w hamulcowych Bosch w Mirkowie k/Wroc艂awia w roku 2017 po raz kolejny odnotowa艂a wzrost produkcji. Zwi臋kszy艂a si臋 te偶 liczba pracownik贸w i zrealizowano nowe inwestycje.
W por贸wnaniu do roku 2016, produkcja Zespo艂贸w Mocy Hamowania wzros艂a z 2,6 miliona do 3,7 miliona sztuk. Dane te nie uwzgl臋dniaj膮 produkcji na rynek cz臋艣ci zamiennych, w kt贸rej zak艂ad we Wroc艂awiu jest 艣wiatowym liderem. W 2018 roku zak艂ad przewiduje kolejny znacz膮cy wzrost produkcji do 4,2 milion贸w sztuk.

Wraz z rozwojem produkcji ro艣nie liczba pracownik贸w zak艂adu, kt贸ra w 2017 roku podwy偶szy艂a si臋 o 15% w por贸wnaniu do roku poprzedniego. Zgodnie z przewidywaniami, w 2018 roku zatrudnienie wzro艣nie o kolejne 16%, co oznacza przekroczenie poziomu 1000 pracownik贸w zatrudnionych w fabryce.

W ci膮gu ostatnich trzech lat fabryka uk艂ad贸w hamulcowych przeprowadzi艂a szereg nowych uruchomie艅, a oferta zak艂adu powi臋kszy艂a si臋 o 24 nowe produkty, w trzech grupach: konwencjonalnych zespo艂贸w mocy TR4S (dla takich klient贸w jak Honda, Audi, VW), iBoostera 1 Generacji oraz najnowszego produktu, iBoostera 2 Generacji (dla Hondy CRV i CEVTY).

Do najwa偶niejszych inwestycji minionego roku nale偶y uruchomienie wewn臋trznego, zaawansowanego technologicznie procesu anodowania, rozszerzenie parku maszynowego na obszarze obr贸bki o nowe czterowrzecionowe centrum SW, a tak偶e zwi臋kszenie zdolno艣ci produkcyjnych o lini臋 TMC do produkcji pomp hamulcowych i now膮 lini臋 do monta偶u finalnego konwencjonalnych zespo艂贸w mocy TR4S.

Do najwi臋kszych sukces贸w roku 2018 nale偶y wyb贸r wroc艂awskiej fabryki na jedn膮 z czterech na 艣wiecie lokalizacji produkuj膮cych najnowsze zespo艂y mocy hamowania, czyli iBoostera 2 Generacji. Ta decyzja, szczeg贸lnie wobec rozwoju rynku samochod贸w elektrycznych, jest kluczowa dla stabilnego rozwoju produkcji zak艂adu we Wroc艂awiu.
Zespo艂y mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wroc艂awiu s膮 dostarczane do wi臋kszo艣ci globalnych producent贸w samochod贸w, m. in. do BMW, Tesli, koncernu PSA, Opla/GM, Hondy czy Toyoty. Wzrost produkcji i poszerzenie portfolio produkt贸w w roku 2017 jest dowodem niezmiennego zaufania, jakim cieszy si臋 zak艂ad 偶e strony d艂ugoletnich klient贸w.

Jak podkre艣la firma w komunikacie, rosn膮cy popyt na urz膮dzenia produkowane w zak艂adzie we Wroc艂awiu pozwala optymistycznie patrze膰 na plany rozwoju produkcji. W 2018 roku zak艂ad planuje osi膮gni臋cie poziomu 4,2 miliona sztuk, a w 2021 przekroczenie 6 milion贸w sztuk zespo艂贸w mocy hamowania. Planowany wzrost produkcji jednoznacznie po艂膮czony jest ze wzrostem liczby zatrudnionych pracownik贸w. Nie chodzi jednak wy艂膮cznie o obsad臋 stanowisk produkcyjnych, ale r贸wnie偶 o zatrudnienie w dzia艂ach rozwoju. Warto zaznaczy膰, 偶e we wroc艂awskiej fabryce znajduje si臋 jedyne w Europie centrum bada艅 i rozwoju w Grupie Bosch, kt贸re jest odpowiedzialne za tworzenie i rozwijanie aplikacji zbiornik贸w na p艂yn hamulcowy.

Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem fabryki uk艂ad贸w hamulcowych Bosch we Wroc艂awiu jest iBooster. Jest to autonomiczny zesp贸艂 mocy hamowania, kt贸ry funkcjonuje bez konieczno艣ci u偶ycia wspomagania pr贸偶ni, kt贸ra z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pomp臋 pr贸偶niow膮 w silniku diesla). Jest to uk艂ad, kt贸ry zosta艂 stworzony w oparciu o wizj臋 bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpiecze艅stwa. iBooster mo偶e by膰 instalowany w uk艂adach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV).
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 22:05 V11.10.12-1