reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 16 maja 2018

Rafako pracuje nad elektrobusem

Sp贸艂ka przygotowuje trzy prototypy pojazd贸w elektrycznych, kt贸re w ci膮gu kilku miesi臋cy maj膮 by膰 gotowe do test贸w.
Wed艂ug raportu Electric Buses 2018-2038 do 2028 roku rynek autobus贸w elektrycznych b臋dzie wart 500 mld USD na ca艂ym 艣wiecie. Rozpocz臋te przez Rafako par臋 lat temu obserwacje rynku elektromobilno艣ci sk艂oni艂y zarz膮d do stworzenia zespo艂u odpowiedzialnego za projekt autobusu elektrycznego. Zesp贸艂 budowany jest od dw贸ch lat, a sk艂adaj膮 si臋 na niego specjali艣ci od IT, elektroniki i mechaniki z do艣wiadczeniem na rynku motoryzacyjnym i transportowym. Sp贸艂ka nawi膮za艂a wsp贸艂prac臋 z firmami projektowymi i badawczymi oraz kluczowymi producentami na rynku automotive.

- Nasz projekt ma wiele zalet, z kt贸rych najistotniejsz膮 jest to , 偶e powstaje ca艂kowicie od zera, a nie w wyniku adaptacji pod potrzeby 鈥瀍lektryka” konstrukcji pojazdu spalinowego. Dzi臋ki temu nasze rozwi膮zanie uwzgl臋dnia wszystkie specyficzne dla nap臋du eklektycznego potrzeby i wykorzystuje najnowsze trendy na rynku 艣wiatowym, nadaj膮c nowym pojazdom zalety, kt贸re b臋d膮 w stanie sprosta膰 wysokim wyzwaniom technicznym i wymaganiom klienta 鈥 komentuje Micha艂 Ma膰kowiak, lider projektu w Rafako.

W ci膮gu najbli偶szych kilku miesi臋cy maj膮 by膰 gotowe 3 prototypy pojazd贸w elektrycznych, w odpowiednich konfiguracjach rynkowych, przygotowane do test贸w w r贸偶nych warunkach komunikacyjnych. W艣r贸d nich wersja pojazdu szkolnego jako alternatywa dla dawnego gimbusa.

- Dzi臋ki testom terenowym uda nam si臋 wybra膰 optymalne parametry nap臋du i baterii, przeanalizowa膰 oprogramowanie zarz膮dzaj膮ce energi膮, zmaksymalizowa膰 osi膮gi i zminimalizowa膰 zu偶ycie energii. W praktyce w pracach projektowych jeste艣my na ostatniej prostej i nie mog臋 si臋 doczeka膰, kiedy autobusy z logo Rafako wyjad膮 na ulice 鈥 dodaje Micha艂 Ma膰kowiak.

Sp贸艂ka ewoluuje i szuka nowych kierunk贸w rozwoju, w du偶ej mierze powi膮zanych z energetyk膮. Do tej pory specjalizowa艂a si臋 w produkcji kot艂贸w energetycznych oraz instalacji dla elektrowni, elektrociep艂owni i spalarni. Grupa chce w tym roku wystartowa膰 w przetargach o 艂膮cznej warto艣ci 7,6 mld z艂. Zgodnie z now膮 strategi膮 zamierza mocniej zaistnie膰 w segmencie gazu, ropy naftowej i paliw.

殴r贸d艂o: akcjonariat.pl
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 11 2019 20:28 V11.10.27-2