reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volskwagen Przemys艂 elektroniczny | 19 marca 2018

Elektromobilny plan Volkswagena nabiera rozp臋du

Do ko艅ca 2022 roku w 16 fabrykach Volkswagena na 艣wiecie maj膮 by膰 produkowane samochody elektryczne wyposa偶one w akumulatory.
Zapowiedzia艂 to w Berlinie prezes zarz膮du Volkswagen AG, Matthias M眉ller, podczas dorocznej konferencji prasowej koncernu. W tej chwili w koncernie auta elektryczne produkuje si臋 w trzech fabrykach, w ci膮gu dw贸ch lat do ich wytwarzania zostanie przygotowanych dziewi臋膰 kolejnych zak艂ad贸w. Aby aktywnie rozwija膰 przyjazn膮 艣rodowisku mobilno艣膰 elektryczn膮 zawarto liczne umowy partnerskie z producentami akumulator贸w w Europie i w Chinach. Warto艣膰 tych um贸w wynosi dzisiaj oko艂o 20 miliard贸w euro. Wkr贸tce zostan膮 podj臋te decyzje na temat tego, kto b臋dzie dostawc膮 akumulator贸w w Ameryce P贸艂nocnej.

- W ostatnich miesi膮cach zdecydowanie i z rozmachem rozpocz臋li艣my realizacj臋 naszej strategii 鈥濺oadmap E” 鈥 o艣wiadczy艂 w Berlinie Matthias M眉ller. Jesieni膮 zesz艂ego roku prezentuj膮c 鈥濺oadmap E” koncern Volkswagen zapowiedzia艂, 偶e do 2025 roku zamierza produkowa膰 do trzech milion贸w samochod贸w elektrycznych rocznie i wprowadzi膰 na rynek 80 nowych modeli z nap臋dem elektrycznym. Do o艣miu modeli elektrycznych i hybryd typu plug-in, kt贸re w tej chwili koncern ma w swojej ofercie, w bie偶膮cym roku do艂膮czy dziewi臋膰 kolejnych pojazd贸w, trzy z nich z nap臋dem wy艂膮cznie elektrycznym.



Matthias M眉ller podkre艣li艂 jednak, 偶e rozw贸j w bran偶y elektrycznych pojazd贸w nie oznacza odwrotu od konwencjonalnych rodzaj贸w nap臋du. Nowoczesne diesle 鈥 tak偶e maj膮c na uwadze ochron臋 艣rodowiska 鈥 stan膮 si臋 cz臋艣ci膮 rozwi膮zania, a nie problemem. - Mocno inwestujemy w pojazdy przysz艂o艣ci, ale nie zaniedbujemy stosowanych teraz technologii i modeli, kt贸re jeszcze przez dziesi臋ciolecia b臋d膮 odgrywa艂y wa偶n膮 rol臋” 鈥 stwierdzi艂 M眉ller. 鈥濼ylko w 2018 roku na rozw贸j tradycyjnych pojazd贸w i rodzaj贸w nap臋du przeznaczyli艣my niemal 20 miliard贸w euro; w ci膮gu kolejnych pi臋ciu lat b臋dzie to 艂膮cznie 90 miliard贸w.

Nad bardzo wa偶n膮 dla przysz艂o艣ci dziedzin膮 jak膮 jest cyfryzacja, w koncernie w ramach zarz膮du pracuje osobny zesp贸艂 pod kierownictwem szefa koncernu M眉llera. - Przysz艂o艣膰 motoryzacji powoli nabiera kszta艂t贸w, podobnie jak przysz艂o艣膰 samego koncernu 鈥 stwierdzi艂 prezes Volkswagena. Najlepszym przyk艂adem jest SEDRIC, za pomoc膮 kt贸rego koncern Volkswagen po raz pierwszy zaprezentowa艂 swoje mo偶liwo艣ci w dziedzinie w pe艂ni autonomicznej jazdy. SEDRIC, model zaprojektowany w ramach koncernu, b臋dzie w przysz艂o艣ci 鈥瀢 obr臋bie jednej z naszych marek rozwijany dalej do postaci auta seryjnego” 鈥 zapowiedzia艂 Matthias M眉ller.

Volkswagen podkre艣la w komunikacie, 偶e koncern jest dobrze przygotowany finansowo do zmian. Mimo miliardowych koszt贸w spowodowanych przez kryzys zwi膮zany z silnikami Diesla p艂ynno艣膰 finansowa netto na koniec 2017 roku pozosta艂a na wysokim poziomie i wynios艂a 22,4 miliarda euro. W zesz艂ym roku 10,7 miliona klient贸w 鈥 najwi臋cej w historii 鈥 zdecydowa艂o si臋 na zakup modelu jednej z marek nale偶膮cych do koncernu. W liczbie tej mieszcz膮 si臋 te偶 samochody sprzedane przez chi艅sk膮 sp贸艂k臋, kt贸ra w roku 2017 (w艂膮cznie z Hongkongiem i importem) dostarczy艂a klientom 4,2 miliona samochod贸w. By艂o to o 5,1 procent wi臋cej ni偶 rok wcze艣niej. - Przychody ze sprzeda偶y wynios艂y 230,7 miliarda euro i by艂y o 6,2 procent wy偶sze ni偶 rok wcze艣niej, dzi臋ki temu osi膮gn臋li艣my nowy rekord 鈥 stwierdzi艂 dyrektor finansowy Frank Witter. Tak偶e wynik operacyjny, zar贸wno przed, jak i po zdarzeniach nadzwyczajnych, okaza艂 si臋 dobry jak nigdy dot膮d 鈥 przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyni贸s艂 17,0 miliard贸w euro, a po zdarzeniach nadzwyczajnych 鈥 13,8 miliarda euro.

W sumie w 2017 roku zdarzenia nadzwyczajne zwi膮zane z tematyk膮 silnik贸w Diesla obci膮偶y艂y wynik operacyjny kwot膮 3,2 miliarda euro, podczas gdy rok wcze艣niej by艂o to 6,4 miliarda euro. Obci膮偶enia te w minionym roku rozrachunkowym wynika艂y g艂贸wnie z wi臋kszych wydatk贸w na akcje przywo艂awcze, wzgl臋dnie programy modyfikacji silnik贸w 2.0 i 3.0 TDI w Ameryce P贸艂nocnej oraz ze zwi臋kszonego ryzyka prawnego.

Koszty bada艅 i rozwoju w 2017 roku by艂y zwi膮zane g艂贸wnie z nak艂adami na nowe modele, na elektryfikacj臋 aut, stworzenie efektywniejszych silnik贸w oraz na cyfryzacj臋. Inwestycje materialne w dziale produkcji samochod贸w wynios艂y 12,6 (12,8) miliarda euro i znajdowa艂y si臋 na poziomie poprzedniego roku. Udzia艂 艂膮cznych koszt贸w zwi膮zanych z badaniami i rozwojem w przychodach ze sprzeda偶y w dziale produkcji samochod贸w w koncernie zmniejszy艂 si臋 do 6,7 (7,3) procent. Udzia艂 inwestycji materialnych tak偶e znacznie si臋 zmniejszy艂 鈥 do 6,4 (6,9) procent. - Konsekwentnie realizujemy nasz cel, by udzia艂 inwestycji materialnych CAPEX zmniejszy膰 do 2020 roku do sze艣ciu procent (w wypadku jednych i drugich) 鈥 podkre艣li艂 dyrektor finansowy Frank Witter.

殴r贸d艂o: 漏 Volkswagen
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1